din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1433 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OG 27/2002, Actualizata 2016, privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor

INTEGRAL: OG 27/2002, Actualizata 2016, privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor


ORDONANTA nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, Actualizata 2016

Vezi forma actualizata a OG 27/2002 >>>>> AICI



Arta. 1
(1)Prezenta ordonanta are ca obiect reglementarea modului de exercitare a catre cetateni a dreptului unei adrese autoritatilor si institutiilor publice mici formulate in nume propriu, precum si modul de solutionare a acestora.
(2)Dreptul de petitionare este numele recunoscut si organizatori legal constituite, acestea putand formula mici in colectivului pe care le are dreptul.
Arta. 2
In sensul prezentei ordonante, prin petitie se intelege cererea, reclamatia, sesizarea sau propunerea formulata in scris ori prin posta electronica, pe care un cetatean sau o organizatie legal constituita o poate adresa autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, servicii publice descentralizate ale ministerelor. . . . si ale celorlalte organe centrale, companiilor si societatilor nationale, societatilor comerciale de interes judetean sau local, precum si regiilor autonome, denumite in continuare autoritati si institutii publice.
Arta. 3
Petitiile adresate autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 vor fi solutionate in termenele si in conditiile stabilitate prin prezenta ordonanta.
Arta. 4
Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 2 sunt direct raspunzatori de buna organizare si desfasurare a activitatii de prime, evidentiere si rezolvare a micilor ce sunt, precum si de legalitatea solutiilor si comunicarea acestora in termenul legal.
Arta. 5
Pentru solutionarea legala a micilor ce sunt adresa conducatorii autoritatilor si institutiilor publice sesizate vor dispune masuri de cercetare si analiza detaliata a tuturor aspectelor sesizate.
Arta. 6
(1)Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 2 sunt obligate sa organizeze un compartiment distinct pentru relatii cu publicul, care sa primeasca, sa se inregistreze, sa se ingrijeasca de rezolvare a micilor si sa expedieze raspunsurile catre petitionari.
(2)Compartimentul prevazut la alin. (1inainteaza micile inregistrate catre compartimentele de specialitate, in functie de obiectul acestora, cu precizarea termenului de trimitere a raspunsului.
(3)Compartimentul prevazut la alin. (1 este obligat sa urmareasca solutionarea si redactarea in termen a raspunsului.
(4)Expedierea raspunsului. . . catre adresa petitionar se face numai de catre compartimentul pentru relatii cu publicul, care se ingrijeste si de clasarea si arhivarea micilor
Art. 61
Petitiile gresit indreptate vor fi trimise in termen de 5 zile de la inregistrare catre compartimentul prevazut la art. 6 alin. .( 1autoritati sau institutii care au ca atributii rezolvarea problemelor sesizate, urmand ca petitionarul sa fie instiintat despre aceasta.Art
. 7
Petitiile anonime sau cele in care nu sunt trecute date de identificare a petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza, potrivit prezentei ordonante.
Arta. 8
(1)Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, in termenul de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.
(2)Pentru solutie micilor transmise, potrivit. art. 61, de la alte autoritati sau institutii publice, termenul de 30 de zile curge de la data inregistrarii petitiei la autoritatea sau institutia publica competenta.
Arta. 9
In situatia in care aspectele sesizate prin mica necesita o cercetare mai amanuntita, conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate prelungi termenul prevazut la art. 8 cu cel mult 15 zile.
Arta. 10
(1In cazul in care un petitionar adreseaza aceleiasi autoritati sau institutii publice mai multe mici, sesizand aceeasi problema, acestea vor conexa, petentul urmand sa primeasca o singur raspuns care trebuie sa faca referire la toate micile primite. (2)
Daca dupa trimiterea raspunsului se primeste o noua petitie de aceeasi mica ori de la o autoritate sau institutie publica gresit sesizata, cu acelasi continut, aceasta se claseaza, numarul initial facand-se mentiune despre faptul ca sa raspuns.Art. 11
In
cazul in care prin mici sunt sesizate anumite aspecte din activitatea unei persoane, aceasta nu poate fi solutionata de persoana in cauza sau de catre un subordonat al acesteia
Art. 12
(1)Repartizarea micilor in vederea solutionarii lor de catre personalul de specialitate se face de catre seful compartimentului. caruia i sa trimis petitia de catre compartimentul prevazut la alin. (1al art. 6.
(2)Functionarii publici si persoane incadrate cu contract individual de munca sunt obligate sa rezolve numai micile care le sunt repartizate potrivit alin. ( 1, fiindu-le interzis sa le primeasca direct de la petenti, sa intervina sau sa depuna staruinta pentru solutionarea acestora in afara cadrului legal.Art
. 13
Semnarea raspunsului se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei ori a persoanei imputernicita de aceasta, precum si de seful compartimentului care are o solutie mica.In raspunsul se va indica, in mod obligatoriu. , temeiul legal al solutiei compartimentului adoptate.Art
. 14
Semestrial autoritatile si institutiile publice vor analiza activitatea proprie de solutionare a micilor, pe baza raportului intocmit de prevazut. la alin. (1al art. 6.
Art. 15
Constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici sau, dupa caz, potrivit legislatiei muncii urmatoarele fapte:
a)nerespectarea termenilor de solutionare a micilor, prevazute in prezenta ordonanta;
b)interventiile sau staruintele pentru rezolvarea unor mici in afara cadrului legal;
c)primirea directa a petitiei unei mici, in vederea rezolvarii, fara sa fie inregistrata si sa fie repartizata de seful compartimentului de specialitate.
Arta. 151
Modul de solutionare a petiilor adresate Parlamentului si Presedintelui Romaniei se face potrivit reglementarilor proprii.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Telemunca, noul regim de munca in era digitala
Sursa: MCP avocati

Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului
Sursa: MCP avocati

Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca
Sursa: MCP avocati

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice