Avand in vedere necesitatea consolidarii cadrului legal si intarirea capacitatii de implementare, monitorizare si control privind lupta impotriva taierilor ilegale de masa lemnoasa din fondul forestier national si din vegetatia forestiera de pe terenurile din afara acestuia, care, in perioada 2008-2014, sunt in volum mediu anual de circa 8,8 milioane mc, conform informatiilor furnizate de Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice Bucuresti - Serviciul inventarul forestier national,tinand seama de faptul ca problematica taierilor ilegale de arbori, fiind de siguranta nationala, a facut obiectul analizei in cadrul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii organizat in data de 9 iunie 2015, unde s-a evidentiat solutionarea in regim de urgenta a acestei problematici, inclusiv prin infiintarea Garzilor forestiere,se evidentiaza situatia extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, tinand cont si de faptul ca un asemenea volum de masa lemnoasa taiata ilegal nu a mai fost constatat in ultimii 25 de ani.Tinand cont de importanta existentei unui mecanism unic de control care sa inlature paralelismele si sa elimine astfel evaluarea fiscala diferita sau chiar contrara a aceleiasi operatiuni economice,apreciind ca neadoptarea de urgenta a unor masuri de imbunatatire a activitatii de implementare, monitorizare si control in domeniul silviculturii de catre Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor conduce la neindeplinirea obiectivelor asumate de Romania, legate de implementarea Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligatiilor care revin operatorilor care introduc pe piata lemn si produse din lemn,luand in considerare faptul ca elementele sus-mentionate constituie premisele unei situatii extraordinare care impune adoptarea de masuri imediate in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat si ca neadoptarea acestor masuri ar avea consecinte negative asupra ecosistemelor forestiere, reorganizarea fiind absolut necesara pentru reglementarea in mod unitar si identificarea unor solutii viabile de implementare, monitorizare si control al regimului silvic si in special de reducere a taierilor ilegale,in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.Art. 1(1) Se infiinteaza Garzile forestiere, denumite in continuare Garzi, prevazute in anexa nr. 1, ca institutii publice cu personalitate juridica, in subordinea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, prin preluarea atributiilor activitatilor, a posturilor si a personalului de la comisariatele de regim silvic si cinegetic, denumite in continuare CRSC, care se desfiinteaza.(2) Organizarea si functionarea Garzilor se stabileste prin hotarare a Guvernului, in termen de maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.(3) CRSC se desfiinteaza la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la alin. (2).(4) Activitatea Garzilor este coordonata tehnic la nivel central de catre autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, prin secretarul de stat pentru paduri si prin structura care coordoneaza activitatea in domeniul silvic si cinegetic din cadrul acesteia, si se desfasoara la nivel teritorial.Art. 2Principalele atributii ale Garzilor sunt urmatoarele:a) monitorizarea, implementarea si controlul aplicarii regimului silvic in fondul forestier national si in vegetatia forestiera de pe terenurile din afara fondului forestier national;b) monitorizarea, implementarea si controlul aplicarii regimului cinegetic in fondul cinegetic national;c) monitorizarea si controlul trasabilitatii materialelor lemnoase, conform prevederilor legale in vigoare.Art. 3(1) Numarul maxim de posturi pentru Garzi este de 617, din care:a) 545 de posturi pentru personal silvic cu atributii de control si implementare;b) 72 de posturi pentru persoane cu atributii auxiliare domeniului, din care: 18 posturi cu pregatire juridica, 18 posturi cu pregatire economica si 36 de posturi cu diferite atributii - resurse umane, achizitii, investitii, administrativ.(2) Numarul minim de posturi pentru o Garda este de 40.Art. 4(1) Prin derogare de la prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2005, salariile de baza ale personalului din cadrul Garzilor se stabilesc la nivelul salariilor de baza aferente functiilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prevazut in anexa nr. 2.(2) Salariul de baza al functiei de inspector-sef din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de inspector general adjunct din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(3) Salariul de baza al functiei de director din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de director din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(4) Salariul de baza al functiei de sef de serviciu din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de sef serviciu din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca. (5) Salariul de baza al functiei de sef birou din cadrul Garzilor se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de sef birou din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(6) Salariul de baza al functiei de consilier superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier superior din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(7) Salariul de baza al functiei de consilier principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier principal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(8) Salariul de baza al functiei de consilier asistent se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier asistent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(9) Salariul de baza al functiei de consilier debutant se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier debutant din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(10) Salariul de baza al functiei de referent de specialitate, grad superior, se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de referent de specialitate, grad superior, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(11) Salariul de baza al functiei de auditor superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de auditor superior din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(12) Salariul de baza al functiei de auditor principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de auditor principal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(13) Salariul de baza al functiei de consilier juridic superior se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic superior din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(14) Salariul de baza al functiei de consilier juridic principal se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic principal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(15) Salariul de baza al functiei de consilier juridic asistent se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic asistent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(16) Salariul de baza al functiei de consilier juridic debutant se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de consilier juridic debutant din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(17) Salariul de baza al functiei de referent, grad superior, se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de referent, grad superior, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.(18) Salariul de baza al functiei de muncitor, grad III, se stabileste prin asimilare cu salariul de baza al functiei de muncitor calificat, grad III, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, corespunzator vechimii in munca.Art. 5(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Garzilor se asigura integral de la bugetul de stat.(2) Conducerea Garzilor este asigurata de cate un inspector- sef, functionar public de conducere, care are calitatea de ordonator tertiar de credite, in conditiile legii.Art. 6(1) Garzile preiau patrimoniul de la fostele CRSC, pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si a protocolului de predare-preluare incheiat in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 1 alin. (2).(2) Protocolul de predare-preluare prevazut la alin. (1) cuprinde si posturile, personalul, prevederile bugetare si executia bugetara pana la data preluarii.(3) Deschiderea creditelor bugetare se efectueaza din bugetele institutiilor existente inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta a Guvernului, pana la incheierea protocoalelor de predare-preluare.(4) Personalul de la fostele CRSC se preia, cu respectarea statutului aplicabil fiecarei categorii de personal, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la art. 1 alin. (2).(5) Personalul preluat de la fostele CRSC, in conditiile prevazute la alin. (4), este supus, in termen de maximum 90 de zile de la preluare, evaluarii de integritate, care constituie cerinta specifica ocuparii posturilor din cadrul Garzilor, sub sanctiunea eliberarii din functia publica sau incetarii raportului de munca, dupa caz.(6) Personalul din cadrul Garzilor este supus periodic evaluarii prevazute la alin. (5). Costurile acestor evaluari se suporta din bugetul Garzilor.Art. 7(1) Ocuparea posturilor din cadrul Garzilor se face numai cu promovarea evaluarilor de integritate, prevazute la art. 6 alin. (5).(2) Procedura de organizare si desfasurare a evaluarii de integritate pentru personalul Garzilor se stabileste prin hotararea Guvernului prevazuta la art. 1 alin. (2).Art. 8Consumul normat de carburanti este de 500 litri/luna/autoturism sau autoutilitara. Nu se considera depasiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se incadreaza in limita carburantului normat in raport cu numarul total de mijloace de transport aprobat pentru autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura sau pentru fiecare Garda, dupa caz.Art. 9Garzile se substituie in toate drepturile si obligatiile decurgand din actele normative, contractele, conventiile, intelegerile, protocoalele, memorandumurile si acordurile, precum si in toate litigiile in care fostele CRSC sunt parte.Art. 10(1) Personalul Garzilor, care are atributii de implementare, monitorizare si control, poarta, in timpul serviciului, uniforma, insemne distinctive, ecusoane, care se atribuie gratuit.(2) In anumite situatii, in realizarea atributiilor de serviciu, personalul prevazut la alin. (1) poate imbraca tinuta civila.(3) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul prevazut la alin. (1) este investit cu exercitiul autoritatii publice si beneficiaza de protectie, potrivit legii.Art. 11Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.Anexa nr. 1 - LISTA Garzilor forestiere, a sediilor acestora si a judetelor arondate Nr. crt. Denumirea Sediul Judetele arondate1 Garda Forestiera Brasov Municipiul Brasov Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu2 Garda Forestiera Bucuresti Municipiul Bucuresti Municipiul Bucuresti, Calarasi, Constanta, Ilfov, Giurgiu, Ialomita, Teleorman3 Garda Forestiera Cluj Municipiul Cluj-Napoca Alba, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures4 Garda Forestiera Focsani Municipiul Focsani Braila, Buzau, Galati, Tulcea, Vrancea, Vaslui5 Garda Forestiera Oradea Municipiul Oradea Arad, Bihor, Satu Mare, Salaj6 Garda Forestiera Ploiesti Municipiul Ploiesti Arges, Dambovita, Prahova7 Garda Forestiera Ramnicu Municipiul Ramnicu Valcea Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Valcea Valcea8 Garda Forestiera Suceava Municipiul Suceava Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava9 Garda Forestiera Timisoara Municipiul Timisoara Caras-Severin, Hunedoara, TimisAnexa nr. 2 - TABEL privind salariile de baza aferente functiilor din cadrul Garzilor forestiere Nr. crt. Functia Salariu de baza aferent Salariu de baza aferent vechimii minime vechimii maxime1 inspector-sef 9.593 lei 10.188 lei2 director 9.593 lei 10.188 lei3 sef de serviciu 8.078 lei 8.728 lei4 sef birou 7.174 lei 7.799 lei5 consilier superior 5.314 lei 5.639 lei6 consilier principal 4.028 lei 4.271 lei7 consilier asistent 3.043 lei 3.279 lei8 consilier debutant 2.402 lei 2.477 lei9 referent de specialitate, grad superior 4.273 lei 4.455 lei10 auditor grad superior 6.155 lei 6.525 lei11 auditor grad principal 3.996 lei 4.213 lei12 consilier juridic superior 5.314 lei 5.639 lei13 consilier juridic principal 4.028 lei 4.271 lei14 consilier juridic asistent 3.043 lei 3.279 lei15 consilier juridic debutant 2.402 lei 2.477 lei16 referent, grad superior 3.129 lei 3.256 lei17 muncitor, grad III 2.371 lei 2.530 lei
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...
Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006 Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Suspendarea contractului de munca pe durata suspendarii permisului auto al salariatului Sursa: MCP avocati
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti