Avand in vedere necesitatea concentrarii imediate a intregii capacitati de actiune a Directiei Nationale Anticoruptie in realizarea obiectivului pentru care a fost infiintata aceasta structura specializata, astfel incat sa se asigure continuarea progreselor in combaterea marii coruptii,luand in considerare faptul ca din totalul cauzelor de solutionat de catre Directia Nationala Anticoruptie aproximativ 30% reprezinta dosarele care au ca obiect infractiuni de evaziune fiscala, inselaciune si frauda vamala cu un prejudiciu mai mare decat echivalentul in lei a 1 milion euro (spre exemplu, in anul 2012 au fost inregistrate 1.057 de dosare avand ca obiect astfel de infractiuni, respectiv evaziune fiscala - 708, inselaciune - 335 si infractiuni prevazute de Codul vamal - 30, iar in 2011 au fost inregistrate 1.066 de dosare, respectiv evaziune fiscala - 672, inselaciune - 364, infractiuni prevazute de Codul vamal - 14),tinand cont de faptul ca distinctia dintre cauzele de aceeasi natura in functie de cuantumul prejudiciului a determinat, numai la nivelul anului 2012, ca un procent de 39% dintre solutiile pronuntate sa fie reprezentat de declinari catre alte unitati de parchet, prin eliminarea din competenta Directiei Nationale Anticoruptie a infractiunilor de evaziune fiscala, inselaciune si a celor la regimul vamal cu un prejudiciu mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro, aceasta structura specializata se va putea concentra mai bine pe combaterea marii coruptii.Tinand cont de faptul ca analiza solutiilor dispuse in aceste cauze a demonstrat ca nu exista o legatura directa intre fenomenul evaziunii fiscale sau fraudei si cel al marii coruptii, de natura sa justifice competenta Directiei Nationale Anticoruptie pentru investigarea infractiunilor mentionate,luand in considerare faptul ca trecerea competentei de efectuare a urmaririi penale pentru aceste infractiuni la parchetele de pe langa instante va determina reducerea duratei anchetelor, avand in vedere ca dosarele s-ar imparti intre cele 42 de parchete de pe langa tribunale, iar urmarirea penala va fi efectuata de catre organele de cercetare penala, activitatea suplimentara putand fi gestionata cu resursele existente (totodata, cauzele inregistrate la Directia Nationala Anticoruptie anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza in continuare de catre aceasta structura),avand in vedere obiectivele asumate de statul roman in cadrul Mecanismului de cooperare si verificare si recomandarile formulate de expertii Comisiei Europene si pentru a putea asigura functionarea optima a Directiei Nationale Anticoruptie,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articolul IAlineatul (12 ) al articolului 13 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2002 privind Directia Nationala Anticoruptie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobata cu modificari prin Legea nr. 503/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: (12 ) Directia Nationala Anticoruptie este competenta sa efectueze urmarirea penala, daca s-a cauzat o paguba materiala mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro, in cazul infractiunilor prevazute la art. 246, 247, 248 si 2481 din Codul penal.
Articolul IICauzele inregistrate la Directia Nationala Anticoruptie anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se solutioneaza de catre aceasta structura specializata.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil Sursa: MCP avocati
Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice. Sursa: MCP avocati
Protectia maternitatii la locul de munca. Interdictie absoluta sau exista situatii in care salariatele gravide pot fi concediate? Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti