din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5169 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

INTEGRAL: OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor


OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 256 din 08 mai 2013


Luand in considerare faptul ca de la bugetul statului, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se asigura atat finantarea despagubirilor stabilite potrivit dispozitiilor legale in vigoare in materia restituirii proprietatilor, cat si a cheltuielilor de personal si a celor de functionare a Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor,
tinand cont de volumul obligatiilor de plata aflate in sarcina Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor care, in conditiile finantarii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, greveaza asupra bugetului acestei institutii,
constatand ca, in lipsa unor masuri imediate de separare a bugetului Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor de bugetul Secretariatului General ai Guvernului, afectarea interesului public al bunei functionari a Guvernului Romaniei este iminenta,
avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri care sa asigure, pe de o parte, evitarea blocarii activitatii institutiilor publice debitoare, realizarea adecvata si eficienta a atributiilor acestora si buna functionare a administratiei publice, iar, pe de alta parte, respectarea dreptului creditorului la executarea, in termen rezonabil, a hotararilor judecatoresti irevocabile care reprezinta titluri executorii in cadrul procedurii de executare silita,
luand in considerare ca, in lumina interpretarii Curtii Constitutionale si a Curtii Europene a Drepturilor Omului, autoritatile dispun de o marja de apreciere si de un termen rezonabil in identificarea celor mai adecvate mijloace de punere in executare a hotararilor judecatoresti ce stabilesc obligatii de plata in sarcina statului sau a autoritatilor/institutiilor publice,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.



Articolul I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul cuprins:
e)Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, finantata de la bugetul de stat;
2. La articolul 6, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului; presedintele are calitatea de ordonator principal de credite.



Articolul II
Alineatele (2) si (3) ale articolului 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 884 din 22 decembrie 2012, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(2) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este finantata de la bugetul de stat.
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti si eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului; presedintele are calitatea de ordonator principal de credite.



Articolul III
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta in structura bugetului de stat si in structura bugetelor Secretariatului General al Guvernului si Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor pe anul 2013, la propunerea ordonatorilor principali de credite, in baza protocolului de predare-preluare.
(2) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al Secretariatului General al Guvernului sa detalieze modificarile prevazute la alin. (1), sa introduca modificarile corespunzatoare in anexele la bugetul propriu si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
(3) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor sa introduca anexele la bugetul propriu, sa detalieze modificarile prevazute la alin. (1) si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
(4) Protocolul de predare-preluare se incheie in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprinde prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, posturile si personalul preluate, patrimoniul aferent stabilit pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si celelalte drepturi si obligatii ce decurg din acestea.
(5) Modificarile in executia bugetului de stat ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta se efectueaza pe baza protocolului de predare-preluare si a instructiunilor comunicate de Ministerul Finantelor Publice ordonatorilor principali de credite.
(6) Pana la incheierea protocolului prevazut la alin. (4), finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...



Articole Juridice

Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati

Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere
Sursa: av. Andreea Deaconu

Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal
Sursa: MCP avocati

Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte
Sursa: MCP avocati

Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale
Sursa: MCP avocati

Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice