din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2559 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Legea nr. 146/1997 (Actualizata 2009), privind taxele judiciare de timbru

Legea nr. 146/1997 (Actualizata 2009), privind taxele judiciare de timbru

  Publicat: 15 May 2009       218693 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Legea nr. 146/1997 (Actualizata 2009), privind taxele judiciare de timbru

Ultimele acte modificatoare:
- O.U.G. nr. 51/2008 publicata in MOF nr. 327 din 25/04/2008
- O.U.G. nr. 75/2008 publicata in MOF nr. 462 din 20/06/2008
- O.U.G. nr. 212/2008 publicata in MOF nr. 837 din 12/12/2008
- Legea nr. 76/2009 publicata in MOF nr. 231 din 08/04/2009.

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Drepturi subiective avand continut economic, recunoscute de lege in favoarea autorului oricarei opere de creatie intelectuala si prin exercitarea carora respectivul autor se bucura
1. Datoria persoanei creditate.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Imprimat emis de un organ official, folosit pentru plata unor taxe sau impozite.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala, remediul procesual folosit de partea interesata pentru a indeparta din activitatea procesuala persoanele incompatibile.
Stingere a unui process civil care a ramas in nelucrare, din vina partii, timp de un an, in materie comerciala, timp de 6 luni.
Atribuirea prin hotarare judecatoreasca a unui bun
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. 1. - Actiunile si cererile introduse la instantele judecatoresti, precum si cererile adresate Ministerului Justitiei si Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie sunt supuse taxelor judiciare de timbru, prevazute in prezenta lege, si se taxeaza in mod diferentiat, dupa cum obiectul acestora este sau nu evaluabil in bani, cu exceptiile prevazute de lege.

Art. 2. - (1) Actiunile si cererile evaluabile in bani, introduse la instantele judecatoresti, se taxeaza astfel:

a) pana la valoarea de 39,00 lei 2 lei
b) intre 39,01 lei si 388,00 lei 2 lei + 10% pentru ce depaseste 39 lei
c) intre 388,01 lei si 3.879,00 lei 37 lei + 8% pentru ce depaseste 388 lei
d) intre 3.879,01 lei si 19.395,80 lei 316 lei + 6% pentru ce depaseste 3.879 lei
e) intre 19.395,01 lei si 38.790,00 lei 1.247 lei + 4% pentru ce depaseste 19.395 lei
f) intre 38.790,01 lei si 193.948,00 lei 2.023 lei + 2% pentru ce depaseste 38.790 lei
g) peste 193.948,00 lei 5.126 lei + 1% pentru ce depaseste 193.948 lei

(11) Dispozitiile alin. (1) se aplica in mod corespunzator si cererilor privind declararea nulitatii, anularea, rezolutiunea sau rezilierea unui act juridic patrimonial, chiar daca nu se solicita si repunerea partilor in situatia anterioara, precum si cererilor privind constatarea existentei sau inexistentei unui drept patrimonial .

(2) In cazul contestatiei la executarea silita, taxa se calculeaza la valoarea bunurilor a caror urmarire se contesta sau la valoarea debitului urmarit, cand acest debit este mai mic decat valoarea bunurilor urmarite. Taxa aferenta acestei contestatii nu poate depasi suma de 194 lei, indiferent de valoarea contestata.

(3) Valoarea la care se calculeaza taxa de timbru este cea declarata in actiune sau in cerere . Daca aceasta valoare este contestata sau apreciata de instanta ca derizorie, evaluarea se va face potrivit normelor metodologice prevazute la art. 28 alin. (2) din prezenta lege.

Art. 3. - Actiunile si cererile neevaluabile in bani se taxeaza astfel:

a) cereri pentru constatarea existentei sau neexistentei unui drept nepatrimonial 19 lei;
a1) cereri in anularea sau declararea nulitatii unui act juridic nepatrimonial 12 lei;
b) cereri care privesc dreptul de folosinta a locuintelor sau a unor 10 lei
incaperi, nelegate de plata anumitor sume de bani, precum si cereri de
ordonanta presedintiala al caror obiect nu este evaluabil in bani
c) cereri pentru stabilirea calitatii de mostenitor, a masei succesorale, 19 lei
cereri de raport, cereri de reductiune a liberalitatilor si cereri de partaj
Separat de aceasta taxa, daca partile contesta bunurile de impartit, valoarea
acestora sau drepturile ori marimea drepturilor coproprietarilor in cadrul
cererilor de mai sus, taxa judiciara de timbru se datoreaza de titularul cererii
la valoarea contestata;
d) cereri de recuzare in materie civila 4 lei
e) cereri de suspendare a executarii silite, inclusiv a executarii 10 lei
vremelnice, precum si cereri in legatura cu masurile asiguratorii
f) cereri de perimare si cereri pentru eliberarea ordonantei de adjudecare 10 lei
g) contestatii in anulare 10 lei
h) cereri de revizuire 10 lei
i) actiuni de granituire, in cazul in care nu cuprind si revendicarea unei 19 lei
portiuni de teren
In ipoteza in care se revendica si o portiune de teren, se va adauga si taxa
corespunzatoare valorii suprafetei revendicate;
j) actiuni posesorii si cereri care au ca obiect servituti 19 lei
k) cereri de stramutare in materie civila 4 lei
l) cereri pentru investirea cu formula executorie a hotararilor judecatoresti 4 lei
pronuntate in tara sau in alte tari si a oricaror alte hotarari sau
inscrisuri prevazute de lege, care nu sunt executorii potrivit legii
m) cereri introduse de cei vatamati in drepturile lor printr-un act X
administrativ sau prin refuzul nejustificat al unei autoritati
administrative de a le rezolva cererea referitoare la un drept recunoscut de lege:
- cererea pentru anularea actului sau, dupa caz, recunoasterea dreptului 4 lei
pretins, precum si pentru eliberarea unui certificat, unei adeverinte sau
oricarui alt inscris





Afişează Legea nr. 146/1997 (Actualizata 2009), privind taxele judiciare de timbru pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice