In continuare, prezentam integralRegulamentul de organizare si functionare al Institutului National de Sanatate Publica, aplicabil incepand cu 12.02.2019.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Institutul National de Sanatate Publica, denumit in continuare Institutul, este institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Sanatatii, infiintata prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 1.414/2009 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Institutului National de Sanatate Publica, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Institutul are sediul in municipiul Bucuresti, str. Dr. Leonte nr. 1-3, sectorul 5.
Art. 2. - (1) Institutul desfasoara asistenta de sanatate publica, coordonand tehnic si metodologic activitatea de specialitate in domeniul fundamentarii, elaborarii si implementarii strategiilor privitoare la prevenirea imbolnavirilor, controlul bolilor transmisibile si netransmisibile si a politicilor de sanatate publica din domeniile specifice, la nivel national si regional.
(2) Obiectivele principale ale activitatii Institutului sunt:
a) prevenirea, supravegherea si controlul bolilor transmisibile si netransmisibile;
b) monitorizarea sanatatii in relatie cu mediul;
c) monitorizarea sanatatii ocupationale in relatie cu mediul de munca;
d) monitorizarea starii de sanatate;
e) promovarea sanatatii si educatia pentru sanatate;
f) elaborarea reglementarilor in domeniul sanatatii publice;
g) asigurarea managementului sanatatii publice;
h) dezvoltarea serviciilor de sanatate publica specifice;
i) organizarea, conducerea, indrumarea si verificarea din punct de vedere tehnic si metodologic, pe intregul teritoriu al tarii, a sistemului informational in domeniul sanatatii;
j) participa la realizarea si organizarea sistemului informatic in domeniul sanitar;
k) participa la organizarea si administrarea sistemului de raportare si baze de date in domeniul sanatatii publice;
l) elaborarea indicatorilor de evaluare a starii de sanatate si a performantei retelei sanitare.
Art. 3. - In vederea realizarii obiectivelor mentionate la art. 2, Institutul exercita urmatoarele atributii generale:
a) asigura indrumarea tehnica si metodologica a retelei nationale de sanatate publica, in specialitatile medicale de epidemiologie, igiena si sanatate publica;
b) participa la elaborarea strategiilor si politicilor din domeniul de competenta;
c) elaboreaza proiecte de acte normative, norme, metodologii si instructiuni privind domeniile specifice din cadrul sanatatii publice;
d) efectueaza expertize, ofera asistenta tehnica si realizeaza servicii de sanatate publica, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
e) supravegheaza starea de sanatate a populatiei, bolile transmisibile si netransmisibile, pentru identificarea problemelor de sanatate comunitara;
f) asigura sistemul de supraveghere epidemiologica, precum si de alerta precoce si raspuns rapid si participa la schimbul de informatii in cadrul retelei europene de supraveghere epidemiologica in domeniul bolilor transmisibile;
g) participa la procesul de invatamant medical de specializare si perfectionare in domeniile specifice ale Institutului;
h) organizeaza cursuri acreditate de educatie medicala continua si perfectionare profesionala in domeniul specific;
i) desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare in domeniul sanatatii publice si al managementului sanatatii publice;
j) colecteaza, analizeaza si disemineaza date statistice privind sanatatea publica;
k) participa la organizarea si actualizarea sistemului de raportare statistica in sanatate publica;
l) organizeaza si administreaza bazele de date privind statisticile de sanatate publica;
m) asigura functia de punct focal pentru Regulamentul sanitar international si organizeaza serviciul de permanenta 24/7 cu personal din structurile cu atributii .
Art. 4. - (1) Institutul asigura implementarea programelor nationale de sanatate pentru care este desemnat, desfasurand activitatile prevazute in cadrul acestora.
(2) Institutul participa la organizarea fluxului informational din domeniul asistentei de sanatate publica prin: elaborarea structurii bazelor de date, a metodologiei culegerii si transmiterii datelor, validarea datelor, analiza si interpretarea informatiilor, elaborarea rapoartelor si a sintezelor nationale privind starea de sanatate a populatiei in relatie cu principalii determinanti.
Art. 5. - In vederea realizarii obiectivelor, Institutul colaboreaza cu institutii si autoritati centrale sau locale, institutii de invatamant superior medicale, organisme si asociatii profesionale, precum si cu institutii si organisme internationale.
Art. 6. - (1) La nivel teritorial, activitatea Institutului se realizeaza prin 4 centre nationale si 6 centre regionale de sanatate publica.
(2) Centrele nationale, care asigura coordonarea profesionala specifica pe plan national a Institutului, sunt:
a) Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT);
b) Centrul National de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC);
c) Centrul National de Evaluare si Promovare a Starii de Sanatate (CNEPSS);
d) Centrul National de Statistica si Informatica in Sanatate Publica (CNSISP).
(3) Centrele regionale de sanatate publica (CRSP), care asigura coordonarea si executia profesionala la nivel regional a Institutului, sunt:
a) Centrul Regional de Sanatate Publica Bucuresti, cu sediul in str. Dr. Leonte nr. 1-3, Bucuresti;
b) Centrul Regional de Sanatate Publica Cluj, cu sediul in str. Louis Pasteur nr. 6, Cluj-Napoca;
c) Centrul Regional de Sanatate Publica Iasi, cu sediul in str. Victor Babes nr. 14, Iasi;
d) Centrul Regional de Sanatate Publica Timisoara, cu sediul in bd. Dr. Victor Babes nr. 16-18, Timisoara;
e) Centrul Regional de Sanatate Publica Targu Mures, cu sediul in str. Gh. Marinescu nr. 40, Targu Mures;
f) Centrul Regional de Sanatate Publica Sibiu, cu sediul in Str. Luptei nr. 21, Sibiu.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Acordarea despagubirilor pe durata suspendarii contractului individual de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Greva. Aspecte practice. Cauze si consecinte Sursa: MCP avocati
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Punctele de stabilitate in Noua lege a pensiilor. Clarificari si Reglementari Sursa: MCP avocati