din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2384 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Diverse Domenii juridice » O.U.G. nr. 54/2015 privind unele masuri in domeniul invatamantului

O.U.G. nr. 54/2015 privind unele masuri in domeniul invatamantului

  Publicat: 09 Nov 2015       4457 citiri        Secţiunea: Diverse Domenii juridice  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost publicata in Monitorul Oficial nr. 832 din 6 noiembrie 2015 Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 54/2015 privind unele masuri in domeniul invatamantului.

Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Componentele structurale ale actului juridic civil, adica elementele sale constitutive, care pot fi comune tuturor actelor civile
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

Avand in vedere faptul ca personalul din invatamant prin activitatea depusa contribuie la asigurarea desfasurarii in bune conditii a procesului instructiv-educativ,


avand in atentie faptul ca neadoptarea actului normativ conduce la mentinerea discriminarilor existente asupra unor categorii de salariati si pentru eliminarea discriminarilor existente intre categoriile de personal din sistemul national de invatamant, avand in vedere necesitatea adoptarii unor norme legale prin care sa se stabileasca o serie de masuri premergatoare, strict necesare pentru aplicarea legislatiei privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice,


avand in vedere necesitatea adoptarii unor norme legale strict necesare pentru aplicarea legislatiei privind aprobarea proiectelor de investitii publice, in anul 2015, finantate din fonduri externe nerambursabile derulate de institutiile de invatamant superior aflate in coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice,


in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta, intrucat invatamantul constituie prioritate nationala, in temeiul art. 115 alin. (4) dinConstitutiaRomaniei, republicata,



Guvernul Romaniei adopta prezenta Ordonanta de Urgenta .



Art. I


Articolul 2 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 18 decembrie 2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:


1. Dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:


"(31) incepand cu data de 1 decembrie 2015, cuantumul brut al salariilor de baza de care beneficiaza personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant se majoreaza cu 15% fata de nivelul acordat pentru luna noiembrie 2015."


2.Dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (61) si (62), cu urmatorul cuprins:


"(61) incepand cu data de 1 decembrie 2015, cuantumul brut al salariilor de baza de care beneficiaza personalul nedidactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, unitatile conexe ale invatamantului preuniversitar de stat, institutiile de invatamant superior de stat si din bibliotecile centrale universitare se majoreaza cu 15% fata de nivelul acordat pentru luna noiembrie 2015.


(62) De prevederile alin. (61) beneficiaza atat personalul din minister, din institutiile si unitatile aflate in subordinea sau coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, din Agentia Romana deasigurarea Calitatii in invatamantul Superior, cat si personalul nedidactic din inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti."


3.Dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (71), cu urmatorul cuprins:


"(71) incepand cu data de 1 decembrie 2015, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care nu fac parte, potrivit legii, din salariul de baza de care beneficiaza personalul de la alin. (31), (61) si (62) se majoreaza cu acelasi procent de 15% fata de nivelul acordat pentru luna noiembrie 2015, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii ."


Art. II


incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru functia de director din cadrul institutiilor de invatamant superior, indemnizatia de conducere se stabileste la nivelul prevazut de legislatia in vigoare pentru functia de director general administrativ.


Art. III


(1)Prin exceptie de la prevederile art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2015, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, documentatiile tehnico-economice aferente obiectivelor, proiectelor sau categoriilor de investitii care se finanteaza, potrivit legii, din fonduri externe nerambursabile prin Programul operational sectorial Cresterea competitivitatii economice (POS CCE), aferente perioadei de programare 2007-2013, se aproba de catre ordonatorii principali de credite, indiferent de valoarea acestora.


(2)Prevederea se aplica obiectivelor, proiectelor sau categoriilor de investitii care se finalizeaza astfel incat sa fie eligibile la rambursare din fonduri externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2007-2013.


(3)Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat pot asigura prin bugetele proprii finantarea cheltuielilor aferente acestor obiective, proiecte sau categorii de investitii ai caror beneficiari sunt institutii publice sau institutii de interes public aflate in coordonare sau subordonare, finantate integral sau partial din venituri proprii.





Afişează O.U.G. nr. 54/2015 privind unele masuri in domeniul invatamantului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    O.U.G. nr. 83/2014    O.U.G. nr. 54/2015    Legea nr. 500/2002    Legea nr. 71/2015    Monitorul Oficial    Guvernul Romaniei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Daca salariul este stabilit sub nivelul prevazut printr-un act normativ, situatia se rezolva prin constatarea nulitatii clauzei prin acordul partilor sau prin hotarare judecatoreasca, ci nu prin emiterea unei decizii unilaterale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 105/2017, in sedinta publica din 12 ianuarie 2017

Incepand cu anul 2010, nu mai vorbim de o indemnizatie de conducere, ci de un salariu de baza aferent functiei de conducere. Istoricul reglementarilor privind indemnizatia de conducere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava Sectia I Civila, Decizia civila nr. 234/2017, in sedinta publica din 23 martie 2017

Nu poate fi primita interpretarea potrivit careia eliminarea discriminarilor salariale s-ar aplica doar anumitor categorii de personal, nu si magistratilor
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 273/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017

Repararea integrala a prejudiciului presupune un calcul care se raporteaza la debitul restant, fara ca dobanda sa de calculeze asupra debitului care ar cuprinde actualizarea cu rata inflatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CLuj Sectia I Civila, Decizia nr. 124/A/2016, in sedinta publica din 27 ianuarie 2017

Decontarea transportului cadrelor didactice navetiste in functie de distanta parcursa reprezinta o obligatie a primariei si a consiliului local ce nu poate fi conditionata
Pronuntaţă de: Tribunalul Teleorman Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 54/2016, in sedinta publica din 17 noiembrie 2016

Continuitatea sporului (respectiv sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu) de doctorat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 60/A/2017, pronuntata in sedinta publica din data de 18 ianuarie 2017



Articole Juridice

Legea salarizarii unice nu instituie o procedura prealabila in litigiile privind stabilirea si plata drepturilor salariale
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim