din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3144 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Imobiliara » OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

  Publicat: 09 May 2013       5806 citiri        Secţiunea: Legislatie Imobiliara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 256 din 08 mai 2013

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Luand in considerare faptul ca de la bugetul statului, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se asigura atat finantarea despagubirilor stabilite potrivit dispozitiilor legale in vigoare in materia restituirii proprietatilor, cat si a cheltuielilor de personal si a celor de functionare a Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor,
tinand cont de volumul obligatiilor de plata aflate in sarcina Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor care, in conditiile finantarii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, greveaza asupra bugetului acestei institutii,
constatand ca, in lipsa unor masuri imediate de separare a bugetului Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor de bugetul Secretariatului General ai Guvernului, afectarea interesului public al bunei functionari a Guvernului Romaniei este iminenta,
avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri care sa asigure, pe de o parte, evitarea blocarii activitatii institutiilor publice debitoare, realizarea adecvata si eficienta a atributiilor acestora si buna functionare a administratiei publice, iar, pe de alta parte, respectarea dreptului creditorului la executarea, in termen rezonabil, a hotararilor judecatoresti irevocabile care reprezinta titluri executorii in cadrul procedurii de executare silita,
luand in considerare ca, in lumina interpretarii Curtii Constitutionale si a Curtii Europene a Drepturilor Omului, autoritatile dispun de o marja de apreciere si de un termen rezonabil in identificarea celor mai adecvate mijloace de punere in executare a hotararilor judecatoresti ce stabilesc obligatii de plata in sarcina statului sau a autoritatilor/institutiilor publice,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .



Articolul I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul cuprins:
e)Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, finantata de la bugetul de stat;
2. La articolul 6, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului; presedintele are calitatea de ordonator principal de credite.



Articolul II
Alineatele (2) si (3) ale articolului 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 884 din 22 decembrie 2012, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(2) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este finantata de la bugetul de stat .
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti si eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului; presedintele are calitatea de ordonator principal de credite.



Articolul III
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta in structura bugetului de stat si in structura bugetelor Secretariatului General al Guvernului si Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor pe anul 2013, la propunerea ordonatorilor principali de credite, in baza protocolului de predare-preluare.
(2) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al Secretariatului General al Guvernului sa detalieze modificarile prevazute la alin. (1), sa introduca modificarile corespunzatoare in anexele la bugetul propriu si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
(3) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor sa introduca anexele la bugetul propriu, sa detalieze modificarile prevazute la alin. (1) si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
(4) Protocolul de predare-preluare se incheie in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprinde prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, posturile si personalul preluate, patrimoniul aferent stabilit pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si celelalte drepturi si obligatii ce decurg din acestea.
(5) Modificarile in executia bugetului de stat ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta se efectueaza pe baza protocolului de predare-preluare si a instructiunilor comunicate de Ministerul Finantelor Publice ordonatorilor principali de credite.
(6) Pana la incheierea protocolului prevazut la alin. (4), finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului.





Afişează OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor    OUG 38/2013    OUG 25/2007    Legea 82/1991

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Validarea deciziilor acordarea de despagubiri privind acordarea de despagubiri pentru bunurile abandonate in Bulgaria de catre persoanele refugiat in baza Tratatului dintre Romania Bulgaria
Pronuntaţă de: Decizia nr. 420/27 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Contract de asigurare de raspundere civila profesionala incheiat de avocat. Introducerea unei clauze de anterioritate
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 46 din 16 ianuarie 2020

Cerere de acordare a unor masuri reparatorii prin echivalent aferente unui imobil preluat abuziv in perioada comunista. Obligatia dovedirii calitatii de proprietar la momentul confiscarii
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 708 din 10 februarie 2020

Decizia ICCJ nr. 16/2019 - O hotarare judecatoreasca in materie civila, referitoare la restituirea despagubirilor acordate in baza Legii nr. 10/2001 este asimilata, in vederea executarii, unui titlu executoriu referitor la creante bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia CCR nr. 755/2018 de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ridicata cu privire la unele dispozitii ale Legii nr. 165/2013 (art. 4 teza intai, art. 17 alin. 1 lit. a si art. 21 alin. 5, 6, 8 si 9)
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala, Decizia nr.775/2018, pronuntata in sedinta din data de 22 noiembrie 2018.

Intelesul sintagmei "descoperirea inscrisurilor". Revizuire intemeiata pe dispozitiile art. 322 pct. 5 din vechiul CPC
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 42 din 20 ianuarie 2016

Competenta teritoriala in cazul actiunii in anularea deciziei emise de Comisia Nationala pentru Compensarea Imobilelor
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 494 din 18 februarie 2015

Acord de mediere. Divort cu copii
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorului 4 Bucuresti, Sectia civila, Sentinta civila nr. 946 din 13.02.2009

Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor. Acordare compensatii pentru bunuri in teritoriile cedate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 396 din data 24.02.2011