din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2294 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Modificarea temporara a postului salariatului. Decizie temeinica si legala

Modificarea temporara a postului salariatului. Decizie temeinica si legala

  Publicat: 17 Mar 2017       2129 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Prin cererea inregistrata pe rolul acestei instante la data de 21.09.2015 sub nr. XXXXXXXXXXXX, reclamantul F. C. a chemat in judecata in calitate de parate S. C. E. O. SA si U. M. Jilt a S. D. M. din C. CEO, solicitand instantei ca prin sentinta ce o va pronunta sa dispuna anularea Deciziei nr. 6929/28.08.2015 si mentinerea ca legala decizia nr. 3488/13. 05. 2015.

Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
(Acting in concert) Atunci cand doi sau mai multi investitori actioneaza in baza unei intelegeri cu scopul atingerii unui obiectiv comun - de exemplu, obtinerea unei pozitii de control sau majoritare intr-o companie detinuta public prin cumpararea actiunilor companiei respective de pe piata secundara.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Acoperire in natura sau prin echivalent banesc a prejudiciului cauzat unei persoane
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Persoana fizica sau juridica care a suferit prin fapta penala o vatamare fizica, morala sau materiala si nu participa ca parte in procesul penal.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Puterile publice existente in stat.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
Competenta de a judeca a instantelor judecatoresti sau a organelor care au competenta de a judeca pricini de aceeasi categorie.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Unitate a unei banci fara personalitate juridica, care primeste un anumit mandat din partea acesteia de a efectua operatiuni intr-o anumita zona de interes.
Act normativ care cuprinde principiile si regulile referitoare la desfasurarea procesului civil.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Bunuri materiale, activitati sau actiuni, proiecte, pe care o banca accepta sa le crediteze
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.

In motivarea cererii, reclamantul a aratat ca prin decizia n. 3488/13. 05. 2015, art. 1 si actul aditional nr. 3 din aceeasi data pe baza Hotararii nr. 34/08. 05. 2015 a Directorului Societatii C. E. O. s-a decis ca incepand cu data prezentei, domnul F. C., lacatus mecanic in cadrul Unitatii Miniere de cariera Jilt a S. D. M., va ocupa postul de conducator formatie de lucru la formatia de interventie de zi in sectoare-Sectorul IV Incarcare Expeditie al Unitatii Miniere de Cariera Jilt Sud, din cadrul S. D. M. a societatii, pentru o perioada de 90 de zile, pana la ocuparea postului prin concurs.


A mentionat faptul ca pentru acest post, incepand cu data de 13. 05. 2015 si pana in prezent nu s-a organizat concurs. Prin decizia nr. 6929/28.08.2015 i s-a adus la cunostinta in data de 8.09.2015 de catre intimata, ca incepand cu data de 01.09.2015 nu va mai ocupa postul prin care fusese repartizat, conform studiilor pe care le are, ci va fi trimis pe un alt post.


A apreciat ca aceasta decizie a fosta data abuziv, el nefiind de acord ca ocupe un alt post decat cel pe care fusese repartizat prin decizia nr. 3488/13. 05. 2015, pentru acest post nefiind organizat nici un fel de concurs nici pana la data la care a depus prezenta actiune .


Concursul la care a facut referire intimata prin decizie, nu are nici o legatura cu postul care face obiectul deciziei nr. 3488, cu atat cu cat postul ocupat prin aceasta decizie, a fost ocupat tinandu-se cont de studiile si pregatirea sa profesionala.


Fata de motivele aratate a solicitat admiterea actiunii, anularea deciziei nr. 6929/28.08.2015, ca netemeinica si nelegala, mentinerea sa pe postul detinut anterior corespunzator deciziei 3488/13. 05. 2015.


A solicitat cheltuieli de judecata .


In dovedire a depus la dosar :decizia contestata, nr. 6929/28.08.2015, decizia nr. 3488/13. 05. 2015; actul aditional nr. 3, copia contestatiei formulate.


In cadrul procedurii prealabile parata S. C. E. O. SA a formulat intampinare, pin care a solicitat respingerea cererii de chemare in judecata ca netemeinica si nelegala.


Pe cale de exceptie a invocat lipsa obiectului cererii, intrucat reclamantul a contestat decizia nr. 6929/28.08.2015, deciziei ce a fost revocata in data de 06.10.2015 prin decizia inregistrata sub nr. 7620.


Fata de cele mentionate a solicitat admiterea exceptiei invocate si pe ale de consecinta respingerea contestatiei formulata de reclamantul F. C. impotriva societatii parate.


Alaturat a depus in copie, , conform cu originalul " urmatoarele inscrisuri: Decizia nr. 6929/28.08.2015 si Decizia nr. 7620/06.10.2015.


La data de 12 februarie 2016 reclamantul a formulat note de sedinta, in esenta aratand ca cele mentionate de parata prin intampinare nu sunt reale, chiar daca s-a facut adresa prin care s-a revenit asupra deciziei contestate, in realitate acest fapt nu s-a intamplat, iar inscrisul este destinat doar pentru a eluda legea si de a induce in eroare instanta.


Prin sentinta civila nr. 248 din 12. 02. 2016 pronuntata de Tribunalul Gorj, Sectia C. Administrativ si Fiscal in dosarul nr. XXXXXXXXXXXX s-a admis exceptia necompetentei materiale a Sectiei C. Administrativ si Fiscal a Tribunalului Gorj, invocata din oficiu si s-a dispus declinarea competentei de solutionarea cauzei in favoarea Sectiei Conflicte de Munca si Asigurari Sociale a Tribunalului Gorj.


Pentru a pronunta aceasta sentinta s-a retinut ca obiectul prezentului dosar este reprezentat de contestatia formulata de reclamant, prin care acesta solicita anularea Deciziei nr. 6929/28.08.2015 si mentinerea, ca legala, a Deciziei nr. 3488/13. 05. 2015.


Astfel, Conform disp. art. 1 din Legea nr. 554/2004, denumit "Subiectele de sesizare a instantei``: (1) Orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public. (2) Se poate adresa instantei de contencios administrativ si persoana vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim printr-un act administrativ cu caracter individual, adresat altui subiect de drept``.


In conformitate cu disp. art. 2 din aceluiasi act normativ denumit "Semnificatia unor termeni``: "(1) In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:


a) persoana vatamata - orice persoana titulara a unui drept ori a unui interes legitim, vatamata de o autoritate publica printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri; in sensul prezentei legi, sunt asimilate persoanei vatamate si grupul de persoane fizice, fara personalitate juridica, titular al unor drepturi subiective sau interese legitime private, precum si organismele sociale care invoca vatamarea prin actul administrativ atacat fie a unui interes legitim public, fie a drepturilor si intereselor legitime ale unor persoane fizice determinate;


b) autoritate publica - orice organ de stat sau al unitatilor administrativ-teritoriale care actioneaza, in regim de putere publica, pentru satisfacerea unui interes legitim public; sunt asimilate autoritatilor publice, in sensul prezentei legi, persoanele juridice de drept privat care, potrivit legii, au obtinut statut de utilitate publica sau sunt autorizate sa presteze un serviciu public, in regim de putere publica;


c) act administrativ - actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice; sunt asimilate actelor administrative, in sensul prezentei legi, si contractele incheiate de autoritatile publice care au ca obiect punerea in valoare a bunurilor proprietate publica, executarea lucrarilor de interes public, prestarea serviciilor publice, achizitiile publice; prin legi speciale pot fi prevazute si alte categorii de contracte administrative supuse competentei instantelor de contencios administrativ;


d) act administrativ-jurisdictional - actul emis de o autoritate administrativa investita, prin lege organica, cu atributii de jurisdictie administrativa speciala;


e) jurisdictie administrativa speciala - activitatea infaptuita de o autoritate administrativa care are, conform legii organice speciale in materie, competenta de solutionare a unui conflict privind un act administrativ, dupa o procedura bazata pe principiile contradictorialitatii, asigurarii dreptului la aparare si independentei activitatii administrativ-jurisdictionale;


f) contencios administrativ - activitatea de solutionare de catre instantele de contencios administrativ competente potrivit legii organice a litigiilor in care cel putin una dintre parti este o autoritate publica, iar conflictul s-a nascut fie din emiterea sau incheierea, dupa caz, a unui act administrativ, in sensul prezentei legi, fie din nesolutionarea in termenul legal ori din refuzul nejustificat de a rezolva o cerere referitoare la un drept sau la un interes legitim``.


Pe de alta parte, conform disp. art. 95 Cod procedura civila: "Tribunalele judeca: 1. in prima instanta, toate cererile care nu sunt date prin lege in competenta altor instante; 2. ca instante de apel, apelurile declarate impotriva hotararilor pronuntate de judecatorii in prima instanta; 3. ca instante de recurs, in cazurile anume prevazute de lege; 4. orice alte cereri date prin lege in competenta lor``.


De asemenea, conform disp. Titlului XII din Codul Muncii, intitulat " Jurisdictia muncii``, Cap. I - Dispozitii generale - :


"Art. 266 - Jurisdictia muncii are ca obiect solutionarea conflictelor de munca cu privire la incheierea, executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale sau, dupa caz, colective de munca prevazute de prezentul cod, precum si a cererilor privind raporturile juridice dintre partenerii sociali, stabilite potrivit prezentului cod``.


La fel, art. Cap. II al titlului susmentionat - Competenta materiala si teritoriala - prevede urmatoarele, in art. 269 - "(1) Judecarea conflictelor de munca este de competenta instantelor judecatoresti, stabilite potrivit legii.


(2) Cererile referitoare la cauzele prevazute la alin. (1) se adreseaza instantei competente in a carei circumscriptie reclamantul isi are domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul .


(3) Daca sunt indeplinite conditiile prevazute de Codul de procedura civila pentru coparticiparea procesuala activa, cererea poate fi formulata la instanta competenta pentru oricare dintre reclamanti``.


S-a constatat ca, in cauza, este vorba despre cererea de anulare a actului prin care i s-a stabilit un alt salariu decat cel avut pana la emiterea acestuia.


Reclamantul face parte din personalul contractual, respectiv angajat prin Contract individual de munca la parata, in cadrul Unitatii Miniere Jilt a S. D. M., in functia de executie de lacatus mecanic, neavand calitate de functionar public.


Astfel, instanta a retinut ca Sectia C. Administrativ si Fiscal a Tribunalului Gorj nu este competenta material cu solutionarea cauzei deduse judecatii, urmare a celor prevazute expres de Codul muncii, coroborat cu dispozitiile Codului de procedura civila, astfel ca, in litigiul dedus judecatii, competenta materiala apartine instantei de conflicte de munca, respectiv Sectiei Conflicte de Munca si Asigurari Sociale din cadrul Tribunalului Gorj.


In cauza a fost administrata. proba cu inscrisuri


Analizand contestatia prin prisma motivelor invocate de catre reclamant, a actelor si lucrarilor dosarului precum si a textelor de lege incidente in cauza, instanta constata ca este nefondata si urmeaza a o respinga, pentru cele ce succed:


In fapt, reclamantul F. C. a ocupat postul de lacatus mecanic in cadrul Unitatii Miniere de cariera Jilt a S. D. M., apartinand Societatii C. E. O. SA (CEO) pana la data de 13. 05. 2015, cand, prin decizia nr. 3488/13. 05. 2015, pe baza Hotararii nr. 34/08. 05. 2015 a Directorului Societatii C. E. O. s-a decis ca, va ocupa postul de conducator formatie de lucru la formatia de interventie de zi in sectoare-Sectorul IV Incarcare Expeditie al Unitatii Miniere de Cariera Jilt Sud, din cadrul S. D. M. a societatii, pentru o perioada de 90 de zile, pana la ocuparea postului prin concurs.


Prin anuntul nr. xxxxx/26. 06. 2015, parata S. C. E. O. SA (CEO) a adus la cunostinta celor interesati ca organizeaza concurs intern pentru ocuparea posturilor de conducator formatie de lucru din cadrul S. D. M., posturi care erau ocupate de salariati numiti pentru o perioada de proba .


Prin cererea depusa la data de 02.07.2015 si formularul de candidatura nr. 186/07.07.2015, reclamantul a solicitat inscrierea la concurs pentru ocuparea unui post de conducator formatie de lucru, insa in urma concursului organizat in data de 15.07.2015, dupa sustinerea probei scrise de verificare a cunostintelor teoretice, a obtinut nota 1,40, mentinuta si in urma contestatiei.


Asadar, prin anuntul nr. 6717/20.08.2015 privind rezultatele finale, reclamantul a fost declarat, ,respins``.


Prin decizia nr. 6929/28.08.2015 s-a dispus ca incepand cu data de 01.09.2015 reclamantul sa ocupe postul de lacatus mecanic la excavator E. 1400-04, post pe care il ocupase anterior numirii pe postul de conducator formatie lucru.


Aceasta decizie a fost revocata ulterior prin decizia nr. 7620/xxxxx/06.10.2015 iar prin decizia nr. 7621/xxxxx/06.10.2015 emisa de aceeasi parata, s-a dispus ca reclamantul sa revina pe postul detinut anterior, acela de lacatus mecanic la excavator E. 1400-04 al Unitatii Miniere de Cariera Jilt Sud din cadrul S. D. M. a societatii.


In speta, reclamantul solicita anularea Deciziei nr. 6929/28.08.2015 si mentinerea ca legala si temeinica a deciziei nr. 3488/13. 05. 2015 motivand ca postul pe care el l-a ocupat o perioada de proba de 90 de zile, nu a fost scos la concurs.


Sustinerile reclamantului nu sunt intemeiate.


Dispozitiile art. 31 din codul muncii prevad ca: (perioada de proba).


Pentru verificarea aptitudinilor salariatului, la incheierea contractului individual de munca se poate stabili o perioada de proba de cel mult 90 de zile calendaristice pentru functiile de executie si de cel mult 120 de zile calendaristice pentru functiile de conducere .


Pe durata sau la sfarsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta exclusiv printr-o notificare scrisa, fara preaviz, la initiativa oricareia dintre parti, fara a fi necesara motivarea acesteia.


Pe durata perioadei de proba salariatul beneficiaza de toate drepturile si are toate obligatiile prevazute in legislatia muncii, in contractul colectiv de munca aplicabil, in regulamentul intern, precum si in contractul individual de munca .


Prin urmare, perioada de proba reprezinta intervalul de timp in care se verifica aptitudinile si pregatirea profesionala a salariatului si, in functie de rezultate, daca sunt negative, se poate exercita, in ultima zi a perioadei respective-dreptul angajatorului de a-1 concedia pe salariat pentru necorespundere profesionala, chiar fara preaviz.


Din inscrisurile depuse la dosarul cauzei rezulta in mod evident ca trecerea reclamantului pe postul de conducator formatie lucru a fost facuta doar temporar, pe o perioada de 90 de zile, pana la ocuparea postului prin concurs, nicidecum conform studiilor sau pregatirii profesionale, cum sustine reclamantul.


Faptul ca acest post a fost sau nu a fost scos la concurs in perioada celor 90 de zile, este lipsit de relevanta de vreme ce reclamantul fusese numit pe post doar temporar astfel ca, decizia intimatei, de revenire a reclamantului pe postul detinut anterior, de lacatus mecanic la excavator, este legala si temeinica in conditiile in care acelasi reclamant fusese respins la concursul organizat in data de 15.07.2015, asa cum s-a aratat mai sus.


De altfel, ulterior sustinerii concursului, postul de conducator formatie lucru a fost ocupat de un inginer care a lucrat in aparatul T.


In plus, trebuie retinut, asa cum arata si parata, ca, desi decizia nr. 6929/28.08.2015 a fost revocata printr-o alta decizie, reclamantul a continuat sa lucreze pe postul de conducator formatie lucru pana la data de 06.10.2015 cand s-a emis decizia de revocare, cu nr. 7621/06.10.2015, asa incat anularea unei decizii revocate apare ca fiind lipsita de obiect .


Fata de considerentele expuse, se apreciaza ca neintemeiata contestatia de fata, urmand a fi respinsa ca atare, in contradictoriu cu intimata.


Opinia asistentilor judiciari este conforma cu prezenta hotarare .


PENTRU ACESTE MOTIVE,


IN NUMELE LEGII


HOTARASTE:


Respinge contestatia formulata de reclamantul F. C., avand CNP xxxxxxxxxxxxx, domiciliat in Comuna B.,, judetul Gorj si paratele S. C. E. O. SA (CEO), cu sediul in municipiul Tg-J.,, nr. 5, judetul Gorj si U. M. Jilt a S. D. M. din C. CEO, cu sediul in municipiul Tg-J.,, nr. 5, judetul Gorj,


Cu apel.


Pronuntata in sedinta publica de la 04 Iulie 2016 la Tribunalul Gorj.




Pronuntata de: Tribunalul Gorj, Sectia Conflicte de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1372/2016 din 04.07.2016


Citeşte mai multe despre:    modificarea temporara a postului salariatului    perioada de proba    verificarea aptitudinilor salariatului    pregatirea profesionala a salariatului    anularea deciziei    Regulamentul intern
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Emiterea si comunicarea Notificarii prin care inceteaza Contractul individual de munca in perioada de proba. Drepturi salariale
Pronuntaţă de: Tribunalul Constanta - Sentinta civila nr. 257/11.02.2020

Decizia de concediere a salariatului aflat in perioada de proba reprezinta o prerogativa discretionara a angajatorului, exigentele acestuia neputand fi cenzurate pe calea contestatiei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 681/2017, in sedinta publica din 9 martie 2017

Munca la negru in perioada de proba. Sanctiune
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 1050 din 29.02.2016

Legalitatea masurii de incetare a contractului individual de munca. Indeplinirea obligatiei de instiintare a salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita, Sectia I Civila, Complet specializat in solutionarea litigiilor de munca si asigurari sociale, Sentinta civila nr. 801 din 19.05.2016

Concedierea salariatei gravide in perioada de proba si in concediu medical
Pronuntaţă de: Tribunalul Arad, Sectia a III-a Contencios administrativ fiscal, litigii de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 1832 din 05.07.2016

Nulitatea absoluta a deciziei de sanctionare disciplinara sub aspectul nemotivarii
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis, Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 717 din data de 24.03.2016

Decizie de concediere pe parcursul perioadei de proba
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bacau, Sectia I Civila, Decizia 656 din data de 25.05.2016

Incheierea contractului individual de munca anterior inceperii raporturilor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Constanta, Sectia Civila, Sentinta civila nr. 680 din data de 29.01.2016



Articole Juridice

Incetarea contractului de munca in perioada de proba. Este necesar ca angajatorul sa isi motiveze decizia?
Sursa: MCP avocati

Perioada de proba si abuzul de drept in relatiile de munca. Sarcina probei
Sursa: MCP avocati

Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Codul muncii aplicabil 2023 | Descarca integral PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (X) - Utilizarea retelelor de mesagerie electronica in raporturile de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Dialogurile MCP (IX): Incetarea abuziva a contractului de munca in perioada de proba
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut