Legea 188/1999, art. 35
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
1. Acel fenomen care influenteaza actiunea cauzei, favorizeaza sau franeaza procesul dezvoltarii cauzei in efect.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Timp calendaristic de-a lungul caruia obiectele muncii parcurg, intr-o veriga structurala, toate etapele procesului de productie, incepand cu momentul intrarii in veriga respectiva si pana in momentul iesirii acestuia in forma finita.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Legea contabilităţii
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Acea ramura a disciplinei economice consacrata analizei deciziilor de alocare a resurselor monetare in procesele de productie de bunuri sau de servicii,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este inscris in Costitutia Romaniei si reglementat in detaliu in legea pentru organizarea judecatoreasca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Stare a unei persoane de a fi lipsita de capacitate juridica. Nepricepere, nepregatire, lipsa de aptitudini pentru indeplinirea unei activitati,functii, meserii, profesii sau ocupatii.
Legea privind Statutul funcţionarilor publici
Este organul judiciar ce face parte din structura Ministerului Public, incadrat cu procurori care exercita atributiile ce revin acestui minister.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Conform dispozitiilor art.35 din Legea 188/1999, in perioada concediilor de boala raporturile de serviciu nu pot inceta si nu pot fi modificate altfel decat din initiativa functionarului
public in
cauza.
Asadar, prin acest articol se instituie un principiu proteguitor pentru functionarul
public si anume, interdictia ca in perioada in care se afla in
concediu de boala, raporturile de serviciu sa inceteze sau sa se modifice altfel decat din initiativa functionarului
public in
cauza.
Logica unei asemenea norme este dedusa din nevoia speciala de protectie pentru functionarul
public aflat intr-o situatie speciala, datorita starii de sanatate.
Prin actiunea inregistrata la data de 24 martie 2004 reclamanta B.L.S. a chemat in judecata Procurorul General al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie, solicitand
anularea partiala a Ordinului nr.197 din 30 ianuarie 2004 emis de parat, reintegrarea sa in
functia publica detinuta, plata de despagubiri egale cu salariile indexate, majorate si recalculate, respectiv cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat in functia avuta, incepand cu momentul producerii efectelor ordinului atacat precum si obligarea paratului la plata cheltuielilor de
judecata .
Reclamanta a aratat ca prin ordinul atacat, s-a dispus in mod nelegal eliberarea sa din
functia publica de
director executiv
adjunct al Parchetului de pe langa
Tribunalul Teleorman.
Nelegalitatea actului atacat intemeiat in
drept pe dispozitiile art. XVII alin. (1) lit. b) din
Legea 161/2003 este evidenta in opinia reclamantei intrucat fusese anterior reincadrata prin Ordinul nr.877/2003, apreciindu-se ca indeplinea conditiile art. XVII alin. (1) lit. a) din
Legea 161/2003 si nemaiexistand astfel temei pentru aplicarea literei b) al aceluiasi
articol .
Totodata, reclamanta a aratat ca la data emiterii ordinului de eliberare din
functie era in
concediu medical, prin actul atacat incalcandu-se dispozitiile Legii nr.188/1999.
In drept, actiunea a fost intemeiata pe dispozitiile art.941, art.33 alin. (1)) si 3), art.34, art.87 alin. (1) lit. h) si alin.3, art.89 din Legea 188/1999, precum si pe cele ale art. XVI si XVII ale Legii nr.161/2003.
La data de 13 aprilie 2004, reclamanta a depus o precizare a cererii de chemare in judecata in care a facut referire la noua numerotare a articolelor Legii nr.188/1999 in urma republicarii legii.
Paratul a formulat intampinarea depusa la dosar la data de 23 aprilie 2004, sustinand, in esenta, ca pentru functiile de conducere similare celei indeplinite de reclamanta sunt necesare studii superioare economice,
conditie ce opereaza incepand cu data publicarii in
Monitorul Oficial a O.G.nr.161/2001, respectiv de la 31 august 2001, persoanele care au studii medii putand fi mentinute in
functie doar daca au fost incadrate inainte de intrarea in vigoare a ordonantei, in conditiile art.1 din O.U.G. nr.248/2000. S-a mai sustinut ca aceasta
derogare nu se aplica in situatia transformarii functiei publice de conducere de contabil sef in
functia publica de conducere de
director executiv cu atributii de conducere a compartimentului financiar contabil a carui ocupare necesita studii superioare de lunga
durata .
Totodata, paratul a aratat ca prin Ordinul nr.3765/C din 24 decembrie 2003 intrat in vigoare la 15 ianuarie 2004, Ministrul Justitiei a aprobat structura si organizarea Ministerului Public, statele de personal si de functii, urmand ca persoanele cu studii superioare sa fie reincadrate in
functia publica de conducere de
director executiv adjunct, iar cei care aveau studii medii sa fie eliberati din functia indeplinita.
In plus, paratul a aratat ca imprejurarea ca reclamanta se afla in
incapacitate temporara de lucru nu este relevanta sub aspectul valabilitatii actului contestat, intrucat s-a amanat data punerii in aplicare a acestui ordin cu privire la persoana reclamantei, precum si in raport cu dispozitiile art.13 alin. (1) din O.U.G.nr.83/2000.
De asemenea, paratul a mai sustinut si ca cele doua texte de lege, respectiv lit. a) si b) ale art. XVII din
Legea 161/2003 s-au aplicat in mod corect succesiv.
In opinia paratului, faptul ca reclamanta a obtinut diploma de
licenta nu justifica revocarea Ordinului nr.197/2004, intrucat studiile acesteia au fost finalizate dupa intrarea in vigoare a acestui
ordin .
Curtea de Apel Bucuresti, sectia de
contencios administrativ, prin
sentinta civila nr.1280 din 18 mai 2004 a admis actiunea reclamantei in temeiul art.89 din
Legea 188/1999 republicata (fostul art.941), a anulat in parte Ordinul nr.1987/2004 emis de Procurorul General al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie in ceea ce o priveste pe aceasta, dispunand totodata, reintegrarea reclamantei in
functia publica detinuta anterior emiterii ordinului.
Instanta de fond a mai obligat paratul sa-i plateasca reclamantei drepturile cuvenite functiei publice respective, incepand cu data eliberarii din
functie si pana la data reintegrarii efective, cu excluderea perioadei in care a beneficiat de indemnizatia pentru
concediu medical, precum si la plata cheltuielilor de judecata catre reclamanta in suma de 16.000.000 lei.
Pentru a se pronunta in sensul aratat,
instanta de fond a mai retinut, in esenta, ca : ordinul atacat nu a fost motivat in fapt; la data emiterii ordinului atacat reclamanta era functionar public, raportul sau de serviciu fiind guvernat de dispozitiile Legii nr.188/1999; reclamanta a fost mai intai reincadrata in baza art. XVII alin. (1) lit. a) din
Legea 161/2003 in functia de
director executiv prin Ordinul nr.877/2003 pentru ca ulterior, prin ordinul atacat, emis dupa implinirea termenelor prevazute de
Legea 161/2003 pentru etapele procedurii de reincadrare in
functie sa fie eliberata din
functie in temeiul art. XVII alin. (1) lit. b); la
data eliberarii din
functie reclamanta era in
concediu medical, ordinul atacat fiind emis cu incalcarea prevederilor art.34 din
Legea 188/1999 in forma in vigoare la data respectiva.
Instanta de fond a mai retinut ca acest motiv de
nelegalitate face inutila analiza privind aplicabilitatea dispozitiilor art.11 alin. (2) din
Legea 82/1991 modificata prin O.G.nr.61/2001 si a Ordinului Ministrului Finantelor Publice nr.1745/2002.
In plus, s-a retinut ca reclamanta in sesiunea februarie 2004 a obtinut diploma de
licenta in
economie .
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs, in
termen legal,
Ministerul Public –
Parchetul de pe langa Curtea Suprema de
Justitie reprezentat de procurorul general in calitate de parat invocandu-se dispozitiile art.304 pct.9 si cele ale art.3041 C. proc. civ.
In dezvoltarea motivelor de recurs se sustine ca in mod gresit a retinut
instanta de fond ca actul atacat nu a fost motivat in fapt, intrucat in
cauza eliberarea din
functie nefiind imputabila reclamantei situatia de fapt reiese din contextul legal conturat de modificarile Legii nr.188/1999 prin
Legea 161/2003.
Printr-un al motiv de recurs se sustine ca
instanta de fond nu a avut in vedere ca
Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie a facut eforturi, pe de o parte, pentru a se aplica corect toate dispozitiile legale si solicitarile Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, iar, pe de alta parte, pentru a se evita eliberarea din
functie a persoanelor care se aflau in situatia de a ocupa functii publice corespunzatoare clasei I in conditiile in care studiile absolvite sunt necesare claselor a II-a si a IIII-a.
Recurentul considera eronata si aprecierea instantei de fond potrivit careia incapacitatea temporara de munca a reclamantei, la data emiterii ordinului atacat, este un motiv de
nelegalitate care face inutila analiza celorlalte aparari din
intampinare. Totodata, se sustine ca si in cazul in care reclamanta s-ar fi aflat intr-adevar in
incapacitate de munca (desi in perioada respectiva a lucrat si a sustinut examenc), nu se pot ignora dispozitiile Legi nr.188/1999 modificate si completate de Legea 161/2003, precum si cele ale H.G.nr.1209/2003 cu privire la conditiile necesare pentru exercitarea functiei publice de
conducere . Se mai sustine de recurent ca
instanta de fond nu a avut in vedere ca reclamanta nu indeplineste cumulativ conditiile cerute de
lege pentru a fi reincadrata in
functia publica de conducere de
director executiv adjunct, stabilind in sarcina institutiei parate o obligatie imposibil de executat.
In plus, arata recurentul, pentru
functia publica de conducere in care s-a dispus reincadrarea reclamantei s-a organizat concurs si a fost numita o alta persoana, aceasta fiind confirmata in
functie de Agentia Nationala a Functionarilor Publici, autoritate careia nu-i este opozabila hotararea instantei de fond si care si-a exprimat pozitia prin
adresa nr.352850 din 1 iunie 2001.
Examinandu-se
sentinta atacata in raport cu toate criticile formulate, cu toate
probele administrate in
cauza precum si cu dispozitiile legale incidente pricinii, inclusiv cele ale art.3041 C. proc. civ. se constata ca
recursul este nefondat pentru considerentele ce vor fi expuse in continuare.
Conform dispozitiilor art.35 din Legea 188/1999, in perioada concediilor de boala raporturile de serviciu nu pot inceta si nu pot fi modificate altfel decat din initiativa functionarului
public in
cauza.
Asadar, prin acest articol se instituie un principiu proteguitor pentru functionarul
public si anume, interdictia ca in perioada in care se afla in
concediu de boala, raporturile de serviciu sa inceteze sau sa se modifice altfel decat din initiativa functionarului
public in
cauza.
Logica unei asemenea norme este dedusa din nevoia speciala de protectie pentru functionarul
public aflat intr-o situatie speciala, datorita starii de sanatate.
Printre principiile care stau la baza exercitarii functiei publice, potrivit art.4 din
Legea 188/1999 (art.3 dupa renumerotarc) este si „stabilitatea functionarului public”, acest principiu reprezentand in acelasi timp o dimensiune esentiala a regimului juridic aplicabil functionarului
public.
In cauza, este de necontestat ca intimata-reclamanta, la data emiterii ordinului atacat, se afla intr-un raport de serviciu cu recurentul-parat, detinand
functia publica de conducere de
director executiv
adjunct la
Parchetul de pe langa
Tribunalul Teleorman.
De asemenea, inscrisurile depuse la dosar adeveresc ca intimata-reclamanta, in perioada 30 ianuarie – 29 februarie 2004 se afla in
concediu medical.
Sustinerile recurentului-parat in sensul ca aceste
inscrisuri aveau doar caracter formal, in realitate intimata avand diverse activitati nu pot fi primite in raport cu faptul ca inscrisurile medicale oficiale nu au fost desfiintate.
Asadar, astfel cum corect a retinut si
instanta de fond, in perioada in care functionarul
public se afla in
incapacitate temporara de munca, raportul de serviciu al acestuia este suspendat de drept, conform art.81 lit. h) din
Legea 188/1999.
Totodata, se constata ca
Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin Ordinul nr.877/2003, in baza dispozitiilor art. XVII alin. (1) lit. a) din Legea 161/20903 a reincadrat-o pe intimata-reclamanta in functia de
director executiv, iar ulterior a eliberat-o din
functie in baza prevederilor art. XVII alin. (1) lit. b), desi conform art. XVI alin. (1) lit. c) autoritatile si institutiile publice aveau
obligatia reincadrarii functionarilor publici, pana la data de 15 iulie 2003, data obligatorie atat pentru recurentul-parat cat si pentru Agentia Nationala a Functionarilor Publici.
In cauza, este de necontestat ca prin Ordinul nr.197 din 30 ianuarie 2004 s-a dispus dupa reincadrare, ca incepand cu data de 1 februarie 2004 intimata-reclamanta se elibereaza din
functia publica de
director executiv si se incadreaza cu
contract individual de munca dupa reincadrarea acesteia in baza art. XVII alin. (1) lit. a) din
Legea 161/2003.
In conditiile mai sus aratate, se constata ca in raport cu incalcarea – prin actul atacat - a prevederilor imperative si principiilor de baza ale Statutului functionarului
public stabilite de Legea 188/1999, celelalte chestiuni invocate in aparare de recurentul-parat nu sunt relevante in
cauza.
De altfel, asa cum s-a dovedit in cauza, intimata-reclamanta si-a finalizat si studiile superioare, iar ocuparea postului de alta persoana in conditiile in care se derula litigiul si cand existau si alte posibilitati legale de a asigura functionalitatea postului, sunt argumente ce demonstreaza ca solutia adoptata de
instanta de
fond este legala contrar opiniei recurentului.
In consecinta, constatandu-se ca
sentinta atacata este legala si temeinica, amplu si corect motivata, iar criticile formulate acesteia nefondate, in baza art.312 C. proc. civ., urmeaza a se respinge
recursul declarat in
cauza ca nefondat.