Deliberand asupra actiunii, prin prisma materialului probator administrat, Judecatoria Braila a respins-o ca nefondata.S-a retinut ca prin H.C.L.M. nr. 211/30.11.2003 a fost aprobat proiectul ``Servicii sociale la domiciliu pentru persoanele varstnice cu situatie materiala si familiala precara``.S-a precizat in cuprinsul hotararii ca valoarea totala a proiectului este de 147.895 euro, contributia CLM Braila constand in hrana - masa calda la domiciliu pentru 50 de persoane/luna pentru 14 luni, in valoare totala de 16.100 euro.Prin raportul de control intermediar din 30.11.2007 intocmit de Camera de Conturi a Judetului Braila, s-a stabilit ca, potrivit datelor din bilantul pe anul 2006, D a inregistrat un sold debitor in suma de 6287,90 lei, valoare datorata de Primaria Municipiului Braila de la data de 30.04.2005 si nedecontata la 30.11.2007, in cadrul proiectului ``Servicii sociale la domiciliu pentru persoane cu situatie materiala si familiala precara`` realizat prin Fundatia Lumina. Suma reprezenta contravaloarea prestarilor de servicii sociale pentru 50 de persoane varstnice, din care prepararea hranei in suma de 5793,12 lei si distribuirea de masa calda la domiciliu in suma de 494,78 lei, in perioada 1.01.2005-31.05.2005.S-a constatat prin acelasi raport ca persoana raspunzatoare este PV, contabil sef, care a efectuat plata in suma de 6287,90 lei, valoare datorata si nedecontata de Primaria Municipiului Braila la data de 30.11.2007.Prin decizia nr. 21/12.12.2007 emisa de Camera de Conturi a Judetului Braila, s-a constatat ca, potrivit datelor din bilantul pe anul 2006, Cantina de Ajutor Social Braila a inregistrat un sold debitor in suma de 6287,90 lei, valoare datorata de Primaria Municipiului Braila si nedecontata si nu au fost facute toate demersurile legale in vederea incasarii debitului.S-a constatat, de asemenea, ca, procedandu-se astfel, au fost incalcate prevederile art. 14 alin. (2), (3) si (4) din O.U.G. nr. 45/2003 si ca raspunderea savarsirii abaterii a fost stabilita in sarcina contabilului sef al entitatii.S-a precizat, in cuprinsul aceluiasi proces-verbal ca in timpul controlului, prin Referatul nr. 1730/23.11.2007, inregistrat sub nr. 45073/28.11.2007 la unitatea administrativ teritoriala a Municipiului Braila, conducerea Cantinei de Ajutor Social Braila a solicitat Primariei Municipiului Braila decontarea debitului in suma de 6287,90 lei.Conform art. 1 din H.C.L.M. nr. 381/14.12.2007 incepand cu data de 1.01.2008, DAS Braila a preluat activitatea Cantinei de Ajutor Social BrailaInstanta de fond a apreciat ca nu s-a facut dovada existentei prejudiciului, atat timp cat, prin decizia nr. 21/12.12.2007 emisa de Camera de Conturi a Judetului Braila, s-a stabilit ca vor fi continuate demersurile pentru incasarea sumei de 6287,90 lei datorata de Primaria Municipiului Braila.Recursul declarat impotriva acestei hotarari a fost admis, retinandu-se ca pentru a fi antrenata raspunderea civila delictuala, este necesar a fi intrunite cumulativ urmatoarele conditii: existenta unui prejudiciu, savarsirea unei fapte ilicite, legatura de cauzalitate dintre fapta ilicita si prejudiciu, vinovatia faptuitorului.Din raportul de control intermediar, intocmit de Camera de conturi a Judetului Braila, a rezultat ca in cadrul proiectului aprobat prin HCLM nr. 211/30.10.2003, nu a fost decontata suma de 6.287,90 lei de catre Primaria Municipiului Braila, reprezentand contravaloare hrana calda la domiciliu pentru 50 persoane in suma de 5793,12 lei, pentru lunile aprilie si mai 2005 si carburanti in suma de 494,78 lei, pentru luna mai 2005.In actul de control s-a mentionat ca prin referatul nr. 1730/23.11.2007, inregistrat sub nr.45073/28.11.2007 la Unitatea administrativ teritoriala a Municipiului Braila, s-a solicitat primariei decontarea debitului de 6287,90 lei.S-a urmarit recuperarea debitului de la Primaria Municipiului Braila, care prin adresa nr. 4241/24.02.2009 comunica urmatoarele: proiectul s-a derulat in baza ghidului de implementare a proiectelor phare, a cuprins o perioada de 18 luni, iar cheltuielile si platile efectuate au vizat in mod obligatoriu data maxima de 28.05.2005. Cum referatul Cantinei de ajutor social a fost intocmit dupa expirarea termenului limita prevazut in contract cu organismele internationale, aceasta plata nu mai poate fi efectuata de primarie. Ca atare, erorile manageriale ale conducerii cantinei au constat in faptul ca solicitarea decontarii s-a facut dupa expirarea termenului prevazut pentru derularea proiectului, iar aceste abateri nu sunt permise in acest gen de finantari. Proiectul a fost inchis, finantari nu se mai pot efectua, iar auditarea modului de cheltuire si plata a fost realizat fara evidentierea de aspecte negative in executia bugetara.In aceste conditii nu s-a putut retine ca trebuie urmarita recuperarea sumei de 6287,90 lei de la Primaria Municipiului Braila.In perioada desfasurarii proiectului, parata PV, in calitate de contabil sef, avea urmatoarele obligatii, conform fisei postului: de a raspunde si de a urmari executia cheltuielilor prevazute in bugetul aprobat pe articole si clasificatie bugetara; de a raspunde de modul de desfasurare a activitatii si de evidenta contabila a cheltuielilor curente de executie bugetara; de a informa seful ierarhic privind incasarea si plata cheltuielilor curente.Intimatul GG avea urmatoarele atributii, conform fisei postului: de a urmari modul de realizare a veniturilor si de a angaja, lichida si ordonanta cheltuielile in limita creditelor bugetare aprobate si a veniturilor bugetare posibil de incasat.Intimata PV a acordat viza de control financiar preventiv propriu, in baza deciziei nr. 1/24.10.2006, iar potrivit prevederilor art. 14 al. 5 din Ordonanta 119/1999, raspunde, in raport de culpa, pentru legalitatea, regularitatea si incadrarea in limitele creditelor bugetare aprobate, in privinta operatiunilor pentru care a acordat viza de control financiar preventiv propriu.Intimatul GG avea obligatia de a ordonanta cheltuielile in limita creditelor bugetare aprobate si a veniturilor bugetare posibil de incasat.Potrivit prevederilor legale nicio cheltuiala din fonduri publice locale nu putea fi angajata, ordonantata si platita daca nu era aprobata potrivit legii si nu avea prevederi bugetare si surse de finantare .Iar in conditiile in care decontul a fost trimis la doi ani dupa terminarea proiectului nu s-a putut retine ca mai exista sursa de finantare .Pentru aceste motive, s-a apreciat ca vinovati de producerea prejudiciului sunt intimatii, fiind indeplinite conditiile angajarii raspunderii civile delictuale.
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Actiunea clientului bancii impotriva bancii avizatoare a acreditivului, iar nu impotriva bancii confirmatoare sau a partenerului contractual. Continutul hotararii judecatoresti Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 43/A/13.03.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia ICCJ 41/2019: In calculul drepturilor salariale pentru plata cu ora nu se include si gradatia de merit Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 41/2019
ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Analiza caracterului abuziv al unei clauze contractuale din perspectiva art. 1 din Legea nr. 193/2000 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 110 din 21 ianuarie 2014
Art. 178 Cod penal- Ucidere din culpa. Aprecierea culpei conducatorului auto. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL - GALATI, SECTIA PENALA Decizie 257 (22.03.2006)
Constituie infractiunea de viol in forma prevazuta de art.197 alin.1,2 lit.b1si alin.3 c.pen., fapta tatalui de a intretine relatii sexuale cu fiica s Pronuntaţă de: TRIBUNALUL BRAILA Decizie 444 (12.12.2006)
Aplicarea in timp a legii darii in plata � aspecte de constitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu