Prin actiune reclamanta functionar public a chemat in judecata pe a chemat in judecata pe paratul Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale solicitand sa se anuleze partial ordinul nr. 175/18.II.2009 emis de parat, privind trecerea sa pe functia publica de executie de consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1, reincadrarea pe functia publica de executie ``consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1``, incepand cu data de 18.02.2009, plata diferentei dintre achitat pentru functia publica generala de executie consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1 si pe care trebuia sa il primeasca, aferent functiei publice generale de executie consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1, incepand cu 18.02.1009, cu cheltuieli de judecata . Prin sentinta civila nr. 2/13.01.2010 pronuntata in dosarul nr. 1276/59/2009, Curtea de Apel Timisoara a admis actiunea, a anulat Ordinul nr.175/18.II.2009 emis de parat, in parte, privind trecerea reclamantei pe functia publica de executie de consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1, dispune reincadrarea reclamantei pe functia publica de consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1, incepand cu data de 18.II.2009 si obliga paratul la plata diferentei dintre achitat pentru functia publica de executie consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1 si aferent functiei publice generale de executie de consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1, incepand cu data de 18.II.2009. In motivare Curtea a retinut ca potrivit probelor depuse la dosar, reclamanta a fost numita prin Ordinul nr. 406/2007 (fila 6) emis de acelasi parat, incepand cu data de 14.V.2007, potrivit art. 54 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor public, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in functia publica de director executiv adjunct, consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1 al activitatii economice din cadrul Directiei de Munca si protectie Sociala a judetului Arad, cu un salariu de baza lunar de 1565 lei, la care se adauga indemnizatia de conducere in procent de 40%, de merit in procent de 15% si sporul pentru vechime in munca in procent de 10%. Potrivit Ordinului nr.839/31.10.2008 (fila 7 dosar) eliberat de acelasi parat, incepand cu data de 1.XI.2008 in temeiul art.100 alin. (1) lit. c), d si alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamanta este numita in functia publica de conducere de director executiv adjunct-consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1 la Directia de Munca si Incluziune Sociala a judetului Arad, cu un salariu de baza lunar 1920 lei, la care se adauga indemnizatia de conducere in procent de 40% si sporul pentru vechime in munca in procent de 10%. Cele doua ordine sunt inscrise in cartea de munca a reclamantei la pozitia 22 si 29. Deci, la data emiterii ordinului nr. 175/18.II.2009, atacat in cauza, reclamanta a fost incadrata ca functionar public, consilier clasa I, grad profesional superior, treapta de salarizare 1. Prin Ordinul nr.175/18.II.2009, paratul Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, aplicand OUG nr.1/2003 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, a dispus la data de 18.II.2009, in temeiul art. 100 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor public, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2009, ca reclamanta, director executiv adjunct - consilier clasa I grad profesional superior treapta de salarizare 1 la Directia de Munca si Incluziune Sociala a judetului Arad, trece pe functia publica de executie de consilier clasa I grad profesional principal treapta de salarizare 1 in cadrul Directiei de Munca si protectie Sociala a judetului Arad. Deci prin ordinul atacat in dosar, reclamanta a fost trecuta pe o functie publica de executie, de consilier, clasa I, grad profesional principal, treapta de salarizare 1, ceea ce constituie o retrogradare, respectiv o modificare a raportului de functie publica. Art. 4 din O.U.G. nr. 1/2009, in baza caruia s-a dispus masura fata de reclamanta, prevede, legat de persoanele care ocupa functii de conducere in institutiile publice care sunt supuse restructurarii, ca in situatia in care persoanele care ocupa functii de conducere in institutiile si autoritatile publice care sunt supuse restructurarii vor fi trecute pe un post vacant in cadrul structurii organizatorice aprobate potrivit legii. (2) In cazul in care postul vacant este inferior postului aferent functiei de executie a persoanei care a ocupat functia de conducere, postul vacant va fi transformat la acel nivel. (3) In situatia in care in cadrul structurii organizatorice, aprobata potrivit legii, nu exista un post vacant, se transforma postul propriu al persoanei care a ocupat functia de conducere la nivelul functiei de executie avute de aceasta. Deci, potrivit ordonantei de urgenta, in situatia functionarilor publici cu functii de conducere, daca nu exista post vacant urmare la restructurare, a fost obligatorie transformarea postului propriu al persoanei care a ocupat functia de conducere la nivelul functiei de executie, avute de aceasta. In cauza de fata paratul nu a respectat dispozitiile art. 4 alin. (3) din O.U.G. nr. 1/2009, aducand un prejudiciu reclamantei, in sensul art. 1 alin. (1) din Legea nr. 554/2004, prin modificarea raportului sau de functie publica, motiv pentru care actiunea se admite asa cum s-a precizat anterior, privitor la toate capetele de cerere, masura paratului avand consecinta diminuarii drepturilor salariale ale reclamantei asa cum rezulta din inscrisurile depuse la dosar. Curtea a mai constatat ca nici art. 100 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata nu contine prevederi privind posibilitatea retrogradarii functionarului public in caz de reorganizare, deci ordinul atacat este nelegal si in raport cu aceasta dispozitie legala inserata in ordinul atacat.
Legalitatea platii esalonate a drepturilor salariale obtinute prin hotarari judecatoresti Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Angajatorul are dreptul de a-si organiza activitatea insa aceasta nu inseamna ca prin reorganizare se poate modifica contractul individual de munca al salariatului Pronuntaţă de: Decizia civila nr.569/04.10.2017 a Curtii de Apel Galati
Reducerea programului de lucru si a salariului in contextul reducerii temporare a activitatii impune existenta unor motive obiective care nu depind de vointa exclusiva a angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr.135/2020
Despagubirile pe perioada suspendarii neintemeiate a contractului de munca. Renuntarea la judecata nu inlatura posibilitatea salariatului de a solicita despagubiri pe cale separata. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 87/16.01.2020
Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020
Dovedirea faptei ce reprezinta abatere disciplinara. Sarcina probei Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1343/07.03.2019
Existenta sau inexistenta resurselor financiare ale angajatorului nu poate avea vreo influenta asupra platii drepturilor salariale prevazute in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 5590 din data de 03 Decembrie 2019
Daunele morale in litigiile de munca. Salariatul trebuie sa faca dovada unor consecinte negative pe plan social si psihic, argumentarea acestora nefiind suficienta. Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 255/2014 din 07.03.2014
Sarcina probei privind achitarea drepturilor salariale si a altor beneficii revine angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 1829/2019 din 28.03.2019
Contravaloarea pagubei recuperate de angajator prin acordul partilor nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 45/2019
Modificarea salariului si a altor clauze esentiale din contractul de munca. Interpretari jurisprudentiale Sursa: MCP avocati
Valorificarea veniturile nepermanente de la 1 septembrie 2024. Principiul contributivitatii conform noii legi a pensiilor Sursa: MCP avocati
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice Sursa: MCP Cabinet avocati
Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati