Etapele angajarii raspunderii Guvernului in fata Parlamentului se deruleaza in felul urmator:
1. In primul rand, in 2 septembrie, va fi luata decizia privind angajarea raspunderii in sedinta Guvernului.
2. Guvernul aduce la cunostinta Birourilor Permanente ale celor doua Camere, printr-o scrisoare, intentia de a-si asuma raspunderea .
3. Birourile Permanente ale celor doua Camere, dupa primirea scrisorii Guvernului, in sedinta comuna, stabilesc ordinea de zi si programul sedintei comune in care Guvernul isi va asuma raspunderea, precum si termenul pana la care se pot depune amendamente de catre deputati si senatori.
4. Amendamentele depuse de catre deputati si senatori, in termenul stabilit, se comunica Guvernului pentru a fi analizate, in vederea stabilirii acelora care vor fi acceptate si a celor care vor fi respinse.
5. Guvernul comunica Parlamentului amendamentele acceptate si cele respinse.
6. In sedinta comuna, primul-ministru declara in mod expres ca Guvernul isi angajeaza raspunderea asupra proiectului de lege, motivand recurgerea la aceasta cale de promovare a unui proiect de lege, urmata de prezentarea continutului reglementarilor propuse in respectivul proiect.
7. Din acest moment, incepe sa curga termenul de trei zile pentru depunerea unei motiunii de cenzura.
8. Daca nu se depune o motiune de cenzura la epuizarea termenului de trei zile, proiectul de lege se considera adoptat prin simplu fapt al trecerii timpului si urmeaza procedura de la punctul 10.
9. In cazul in care se depune o motiune de cenzura, aceasta se prezinta intr-o sedinta comuna a carei data se stabileste de Birourile Permanente reunite. Dezbaterea si votarea motiunii are loc dupa trei zile de la data cand a fost prezentata.
10. Daca motiunea nu a fost admisa, legea este anuntata in plenul celor doua Camere si depusa la secretarul general al Camerei Deputatilor, timp de doua zile, in vederea eventualei exercitari a dreptului de sesizare a Curtii Constitutionale.
11. Dupa expirarea celor doua zile, daca nu a fost atacata la Curtea Constitutionala, legea se transmite presedintelui Romaniei pentru promulgare.
Acordarea vizei de scurta sedere pe teritoriul Romaniei (Short-stay visa) Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Modificarea unilaterala si temporara a locului si felului muncii in contextul pandemiei cu coronavirus Sursa: MCP Cabinet avocati
Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe
Legea salarizarii unice nu instituie o procedura prealabila in litigiile privind stabilirea si plata drepturilor salariale Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Ocuparea si angajarea in munca a persoanelor cu dizabilitati Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Nota critica asupra initiativei de propunere legislativa de modificare si completare a Legii medierii Sursa: EuroAvocatura.ro
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
CEDO: Cegolea impotriva Romaniei. Discriminare Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Actiunea in angajarea raspunderii delictuale a unor autoritati publice, ca urmare a refuzului acestora de emite o hotarare de Guvern Pronuntaţă de: ICCJ, Sectia a II-a civila, Decizia nr. 2204 din 26 noiembrie 2019
ICCJ: Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ