din anul 2007, atuul tau de DREPT!
5824 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Drept Fiscal » Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricole

Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricole

  Publicat: 13 Jun 2013       4901 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: Drept Fiscal  


Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Incepand cu 1 februarie a.c., prin Ordonanta Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal (CF) si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, se percepe impozit pentru veniturile din activitati agricole, pe baza de norme de venit pentru veniturile realizate din cultivarea terenurilor, cresterea si exploatarea animalelor detinute cu orice titlu, inclusiv cele luate in arenda, indiferent daca se face sau nu dovada valorificarii produselor.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Puterile publice existente in stat.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Instanta judecatoreasca, ce functioneaza in unele state si are competenta de a judeca faptele penale cele mai grave.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
1. Din punct de vedere juridic, cedare temporara a dreptului de exploatare a unor bunuri, in schimbul unei plati;
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Cel ce ia in arenda. Calitatea de arendas o poate avea orice persoana fizica, daca este cetatean roman, indiferent daca are domiciliul in tara sau in strainatate
Cel care da in arenda. Potrivit art.2 si 3 alin.1 (fraza finala) din Legea arendarii nr.16/1994, modificata, poate fi arendator orice persoana, fizica sau juridica,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Impozit care se aplica in mod direct asupra unei activitati inca de la inceperea (nasterea) ei.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Suma de bani din venitul unei persoane fizice sau juridice varsata la bugetul statului sau la bugetele locale in virtutea unei legi care prevede acest lucru.
Activitate desfasurata de organele financiare, pentru stabilirea subiectelor impozabile, a obiectului impunerii, determinarea bazei impozabile, calcularea impozitului,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act normativ care cuprinde principiile si cele mai importante reglementari referitoare la circulatia aeriana

Mai jos, prezentam exemple practice de calcul al impozitului pe veniturile din activitati agricole, conform noilor norme si limite impozabile prevazute inLegea nr. 168/2013 privind aprobarea Ordonanta Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale.


Obligatii declarative


Au obligatia de a depune formularul 221``Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit`` persoanele fizice care obtin, in mod individual, venituri din Romania, din activitati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, provenind din:


- cultivarea produselor agricole vegetale;


- exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea;


- cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala;


In cazul in care, activitatea agricola pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, obligatiile declarative revin asocierii si se indeplinesc de catre asociatul care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice .



Nu au obligatia depunerii formularului 221:


- persoanele fizice/membrii asocierilor fara personalitate juridica ce detin cu orice titlu suprafete de teren destinate productiei agricole, pentru cele necultivate, pentru cele cultivate cu plante furajere, graminee si leguminoase pentru productia de masa verde destinate furajerii animalelor pentru care venitul se determina pe baza normelor de venit;


- contribuabilii care au arendat terenul cultivat;


- contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole si isi desfasoara activitatea in mod individual sau in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica in limitele neimpozabile prevazute la 72 alin. (2) din CF;


- contribuabilii care obtin venituri din exploatarea pasunilor si finetelor naturale.



Termen de depunere a declaratiei


Formularul 221 ``Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit`` trebuie depus pana marti, 25 iunie a.c., la unitatea fiscala de domiciliu a contribuabilului.


Nedepunerea la termen a Declaratiei 221 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 la 500 lei.


Formularistica


Formularul 221``Declaratie privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit,, poate fi obtinute direct, gratuit, de la sediile administratiilor fiscale, sau se poate descarca de pe website-urile:


- ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Formulare si programe utile /Toate formularele cu explicatii/ Formularele fiscale ordonate dupa numar;


- DGFP Valcea, www.finantevalcea.ro, categoria Utile/ Formulare fiscale/ Formularele fiscale ordonate dupa numar.



Termen de plata al impozitului


Impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit se achita la bugetul statului in doua transe egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie 2013, respectiv 15 decembrie 2013.



Important!


Contribuabilii care au avut obligatia sa depuna formularul 221 conform prevederilor din Ordonanta Guvernului nr. 8/2013 si nu si-au indeplinit aceasta obligatie pana la 27 mai a.c. vor depune formularul pana la 25 iunie a.c. cu suprafetele cultivate/capetele de animale /familiile de albine detinute la 25 mai a.c.


Contribuabilii care au depus deja formularul 221 pana la 27 mai a.c. iar limitele de neimpozitare si/sau normele de venit au fost modificate prin Legea nr. 168/2013, vor depune o declaratie rectificativa pana la 25 iunie a.c. pentru a beneficia de noile prevederi legale care sunt mai favorabile.


Exemple privind modul de calcul si de plata a impozitului aferent veniturilor din activitati agricole


Exemplul nr. 1


O persoana fizica detine o exploatatie de 50 ha cereale, grau si porumb si 110 capete vaci.


a) Pentru primele 2 ha din grupa cereale, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru urmatoarele 48 ha, se aplica norma de venit de 449 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 48 ha x 449 lei/ha = 21.552 lei;

  • impozit = 21.552 lei x 16% = 3.448 lei.


b) Pentru primele doua capete de vaci, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 108, se aplica norma de venit de 453 lei/cap animal conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venitul anual impozabil = 108 capete x 453 lei/cap de animal = 48.924 lei;

  • impozit = 48.924 x 16% = 7.828 lei;

  • total impozit 3.448 lei + 7.828 lei= 11.276 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 5.638 lei.


Exemplul nr. 2


O persoana fizica detine o suprafata de teren cultivata cu legume in camp (rosii, ardei si varza) in suprafata de 2 ha, 250 capete ovine si 100 capete porci.


a) Pentru primele 0,5 ha teren cultivat cu legume, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1,5 ha, se aplica norma de venit de 2.326 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1,5 ha x 2.326 lei = 3.489 lei;

  • impozit = 3.489x 16% = 558 lei.


b) Pentru primele 50 capete de oi, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 200, se aplica norma de venit de 47 lei/cap de animal conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 200 capete x 47 lei/cap de animal = 9.400 lei;

  • impozit =9.400 lei x 16% = 1.504 lei.


c) Pentru primele 6 capete de porci, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 94, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 56 lei/cap de animal conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 94 capete x 56 lei = 5.264 lei;

  • impozit = 5.264 lei x 16% = 842 lei;

  • total impozit 558 lei + 1.504 lei + 842 lei = 2.904 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 1.452 lei.


Exemplul nr. 3


O persoana fizica detine o suprafata de 3 ha livada cu pruni si meri pe rod, 2,5 ha teren cultivat cu vie pe rod si 250 de pasari de curte .


a) Pentru primele 1,5 ha teren cu livada de pomi pe rod, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1,5 ha, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 3.800 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1,5 ha x 3.800 lei/ha = 5.700 lei;

  • impozit = 5.700 lei x 16% = 912 lei.


b) Pentru primul ha de teren plantat cu vie pe rod, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1,5 ha, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 1.385 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1,5 ha x 1.385 lei/ha = 2.078 lei;

  • impozit = 2.078 lei x 16% = 332 lei.


c) Pentru primele 100 de pasari, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 150, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 3 lei/cap de animal conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 150 capete x 3 lei/cap de animal = 450 lei;

  • impozit = 450 lei x 16% = 72 lei;

  • total impozit 912 lei + 332 lei + 72 lei = 1.316 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 658 lei.


Exemplul nr. 4


O persoana fizica detine 250 de familii de albine, 3 porci si 40 de pasari. De asemenea a dat in arenda 50 de ha de teren cultivat cu cereale.


Pentru terenul arendat, persoana nu datoreaza impozit pe veniturile din activitatile agricole ci impozit pe veniturile obtinute din arendarea bunurilor care conform prevederilor Codului Fiscal poate fi retinut la sursa de arendas sau declarat si platit la organul fiscal de arendator pe baza formularului 200 ``Declaratie privind veniturile realizate din Romania`` - completata pe baza datelor din evidenta in partida simpla pe care are obligatia de a o conduce.


a) Pentru primele 75 de familii de albine, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 175, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 40 lei/familie de albine conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 175 familii albine x 40lei/familie = 7.000 lei;

  • impozit = 7.000 lei x 16% = 1.120 lei.


b) Deoarece numarul de porci detinut este sub limita de la care venitul devine impozabil, prevazuta la art. 72 alin. (2) din CF, persoana fizica nu datoreaza impozit .


c) Intrucat numarul de pasari de curte detinut este sub limita de la care venitul devine impozabil, prevazuta la art. 72 alin. (2) din CF, persoana fizica nu datoreaza impozit;



Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 560 lei.


Exemplul nr. 5


O persoana fizica detine o suprafata de 1,2 ha teren cultivat cu legume in spatii protejate, 5 ha livada cu pomi pe rod si 90 de pasari.


a) Pentru primele 0,2 ha teren cultivat cu legume in spatii protejate, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1 ha, se aplica norma de venit de 5.117 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1 ha x 5.117 lei = 5.117 lei;

  • impozit = 5.117 x 16% = 820 lei.


b) Pentru primele 1,5 ha teren cu livada de pomi pe rod, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 3,5 ha, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 3.800 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 3,5 ha x 3.800 lei/ha = 13.300 lei;

  • impozit = 13.300lei x 16% = 2..128 lei.


c) Deoarece numarul de pasari detinut este sub limita de la care venitul devine impozabil, prevazuta la art. 72 alin. (2) din CF, persoana fizica nu datoreaza impozit;



  • total impozit 820 lei + 2.128 lei = 2..948 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 1.474 lei.


Exemplul nr. 6


O persoana fizica detine o suprafata de 3 ha teren cultivat cu leguminoase pentru boabe (fasole), 5 ha cultivate cu sfecla de zahar si 2 vaci.


a) Pentru primele 1,5 ha teren cultivat cu leguminoase pentru boabe, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1,5 ha, se aplica norma de venit de 801 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1,5 ha x 801 lei = 1.202 lei;

  • impozit = 1.202 x 16% = 192 lei.


b) Pentru primele 2 ha teren cultivat cu sfecla de zahar, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 3 ha, se aplica norma de venit de 697 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 3 ha x 697 lei = 2.091 lei;

  • impozit = 2.091 x 16% = 335 lei.


c) Intrucat numarul de vaci detinut este sub limita de la care venitul devine impozabil, prevazuta la art. 72 alin. (2) din CF, persoana fizica nu datoreaza impozit;



  • total impozit 192 lei + 335 lei = 527 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie, in suma de 263 lei, respectiv pana la 15 decembrie, in suma de 264 lei.


Exemplul nr. 7


O persoana fizica detine o suprafata de 3 ha teren cultivat cu plante oleaginoase, 2,5 ha cultivate cu cartofi si 8 porci.


a) Pentru primele 2 ha teren cultivat cu plante oleaginoase, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1 ha, se aplica norma de venit de 458 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1 ha x 458 lei = 458 lei;

  • impozit = 458 x 16% = 74 lei.


b) Pentru primele 2 ha teren cultivat cu cartofi, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 0,5 ha, se aplica norma de venit de 2.900 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 0,5 ha x 2.900lei = 1.450 lei;

  • impozit = 1.450 x 16% = 232 lei.


c) Pentru primele 6 capete porci, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 2, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 56 lei/cap de animal conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 2 capete x 56 lei = 112 lei;

  • impozit = 112 x 16% = 18 lei;

  • total impozit 74 lei + 232 lei + 18 lei = 324 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 162 lei.


Exemplul nr. 8


O persoana fizica detine o suprafata de 3,4 ha teren cultivat cu tutun, 3 ha cultivate cu hamei pe rod si 30 capete caprine.


a) Pentru primul ha teren cultivat cu tutun, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 2,4 ha, se aplica norma de venit de 1.060 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 2,4 ha x 1.060 lei = 2.544 lei;

  • impozit = 2.544 x 16% = 407 lei.


b) Pentru primele 2 ha teren cultivat cu hamei pe rod, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 1 ha, se aplica norma de venit de 1.483 lei/ha conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 1 ha x 1.483 lei = 1.483 lei;

  • impozit = 1.483 x 16% = 237 lei.


c) Pentru primele 25 capete caprine, venitul este neimpozabil conform art. 72 alin. (2) din CF. Pentru restul de 5, impozitul se calculeaza prin aplicarea normei de venit de 47 lei/cap de animal conform art. 73 alin. (3) din CF, astfel:



  • venit anual impozabil = 5 capete x 47 lei = 235 lei;

  • impozit = 235 x 16% = 38 lei;

  • total impozit 407 lei + 237 lei + 38 lei = 682 lei.


Plata impozitului anual stabilit conform deciziei de impunere anuale emisa de organul fiscal competent se efectueaza catre bugetul de stat in doua rate egale, de 50% din impozit, pana la 25 octombrie respectiv 15 decembrie, fiecare rata in suma de 341 lei.


*


Baza legala: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar fiscale; Hotararea Guvernului nr. 84/2013 pentru modificarea si completarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004; Ordinul presedintelui ANAF nr. 476/2013 pentru modificarea Ordinul presedintelui ANAF nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la Titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; Legea nr. 168/2013 privind aprobarea Ordonanta Guvernului nr. 8/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar fiscale.


Autor: Finante Valcea





Citeşte mai multe despre:    OUG 8/2013    Impozite    Venituri din agricultura    Agricultura    Declaratia 221

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Termenul in care se accepta si se dezbate succesiunea
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Salarizarea angajatului temporar. Obligatiile agentului de munca temporara si ale utilizatorului
Sursa: MCP Cabinet avocati

Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Asimilarea stagiului de cotizare efectuat intr-o tara membra a Uniunii Europene
Sursa: MCP Cabinet avocati

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Angajatorul este obligat sa plateasca impozite specifice si contributii pentru despagubirile cuvenite salariatului pe perioada in care i s-a suspendat netemeinic contractul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea - Sentinta Civila nr. 605 din 18.12.2019

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Angajatorul va putea fi obligat la corectarea declaratiei fiscale prin declaratii rectificative ori de cate ori transmite date nereale
Pronuntaţă de: Tribunalul Mehedinti Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 123/2017, in sedinta publica din 9 februarie 2017

Stopaj la sursa. Dezincriminare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Tg-Mures - Decizia nr. 35/R din 19-ian-2012

Anulare act de control taxe si impozite
Pronuntaţă de: Curtea de Apel - Decizia nr. 18 din 15-ian-2009